خاورمیانه

یمن؛ حوثی ها به اردوگاه های آوارگان حمله می کنند

دیده بان حقوق بشر امروز اعلام کرد که در اثر حملات حوثی‌ها به استان مارب و شمار زیادی از آوارگان داخلی مجبور به ترک اردوگاه‌های خود شده‌اند.

دیده بان حقوق بشر امروز اعلام کرد که نیروهای حوثی از فوریه ۲۰۲۱ به طور بی‌وقفه مناطق پرجمعیت در استان مارب یمن را هدف گلوله‌های توپ و راکت قرار داده که باعث آوارگی گسترده و تشدید بحران انسانی شده است.

نیروهای حوثی تعداد زیادی راکت به مارب که توسط نیروهای دولت یمن کنترل می شود شلیک کرده اند. وزارت امور خارجه دولت یمن در تاریخ ۲۷ فوریه گفت که حوثی ها از ابتدای ماه ۱۰ موشک بالستیک را که بین افراد غیرنظامی و اهداف نظامی فرقی قائل نمی‌شوند، شلیک کردند.

افره ناصر، محقق یمن در دیده بان حقوق بشر، گفت: “نیروهای حوثی سوء استفاده های جدی انجام داده اند و بی توجهی تکان دهنده ای به زندگی و امنیت غیرنظامیان در طول درگیری نشان داده اند. حملات بی‌وقفه توپخانه ای و موشکی حوثی ها به مناطق مسکونی در مارب، آوارگان و ساکنین محلی را در معرض خطر جدی قرار داده است.”

گروه مسلح حوثی از سال ۲۰۱۴ بیشتر مناطق مرتفع شمالی یمن، از جمله پایتخت، صنعا را کنترل می‌کند. در ماه فوریه، حوثی ها عملیات را برای تصرف استان مارب که دارای منابع عظیم طبیعی است، افزایش دادند. حملات نیروهای حوثی در مناطق شمالی و غربی یمن، جایی که چندین اردوگاه برای آوارگان داخلی در آن واقع شده است جریان دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا