آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

یوسف کاری وارد اعتصاب غذای خشک شد

یوسف کاری زندانی سیاسی آذربایجانی امروز یکشنبه ۲۸ دی‌ماه ۹۸ اعلام کرد که بنا به برآورد نشدن حقوق قانونی و بحق خود وارد اعتصاب غذای خشک شد.

این زندانی سیاسی تورک در حالی امروز به اعتصاب غذای خشک آغاز کرد که از ۵ روز پیش در اعتصاب غذای تر به سر می‌برد.

این فعال سیاسی-مدنی محبوس در زندان اردبیل به مسئولین زندان اعلام کرده بود اگر تا پایان روز یکشنبه از قرنطینه به بند خود منتقل نشود اعتصاب غذای تر را تبدیل به اعتصاب خشک خواهد کرد.

این فعال آذربایجانی که در حال حاضر حدود ۱۷ ماه از مدت محکومیت خود را سپری کرده، علت اعتصاب غذای خود را اعتراض به قانون شکنی و توهین‌های مسئولین زندان و در رأس آنها، دادیار ناظر زندان «سپهری» اعلام کرده بود.

پیش‌تر، آقای کاری از طریق هم‌بندی‌های خود اطلاع داده بود که اعتصاب غذا تنها راه باقی مانده برای اعتراض به قانون شکنی و هتاکی های مسئولین زندان می باشد.

همچنین بخوانید: یوسف کاری زندانی سیاسی آذربایجانی در اعتصاب غذا است

این زندانی سیاسی تورک تأکید کرده که مسئول هر گونه عواقب احتمالی این اعتصاب اعتراضی مقامات امنیتی_قضایی و همچنین رئیس و دادیار ناظر زندان خواهند بود.

لازم به ذکر می‌باشد که یوسف کاری از صبح روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه ۹۹ در اعتراض به توهین‌های «سپهری»، مأمورد دادیاز زندان اردبیل و انتقال شدنش به قرنطینه بند ۸ (بند تنبیهی زندانیان جرایم خطرناک سایر بندها) زندان اردبیل دست به اعتصاب غذا زده است.

همچنین بخوانید: یوسف کاری: اگر تا روز یکشنبه به بند خود منتقل نشوم اعتصاب خشک خواهم کرد

آقای سپهری روز چهارشنیه یوسف کاری را در ارتباط با درخواست مرخصی درمانی به دفترش فراخوانده و ضمن توهین به فعالین سیاسی عنوان کرده که حقوق این زندانیان را به رسمیت نمی‌شناسد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا