اجتماعی

یونان ٢۵۰ مهاجر را پس از ضرب و شتم با اجبار به ترکیه بازگرداند

نیروهای امنیتی یونان 250 مهاجر غیرقانونی را پس از دستگیری مورد ضرب و شتم قرار داده و با اجبار مجددا به سوی ترکیه روانه کردند.

نیروهای امنیتی یونان 250 مهاجر غیرقانونی از شهروندان پاکستان٬ عراق٬ مراکش٬ فلسطین و افغانستان را پس از دستگیری مورد ضرب و شتم شدید قرار داده و به زور به سوی ترکیه فرستادند.

 

به گزارش آنادولی، این افراد توسط ژاندارمری ترکیه نجات و برای طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شدند.

ارباز خان یکی از پناهجویانی که به اجبار از یونان بازگردانده شده از رفتار بد ماموران امنیتی یونان با آنان گفت: چهار ماه پیش از راه های غیرقانونی به ترکیه آمده‌ بودم. مدتی در شهر استانبول کارم کردم. با یک گروه 20 نفره از راه غیرقانونی به یونان رفتیم اما توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شدیم.

وی افزود: پلیس یونان پول وتلفن مان را از داخل کیف مان برداشتند سپس من و دیگران را با مشت و چماق مورد ضرب و شتم قرار دادند. ما را به یک مکان نامشخصی انتقال دادند. دو روز را تشنه و گرسنه در آنجا سپری کردیم.

مشرف حسین، یکی دیگر از مهاجران غیرقانونی نجات یافته با انتقاد از بدرفتاری نیروهای امنیتی یونان با پناهجویان اظهار داشت: یک هفته پیش وارد یونان شده بودم. دو روز ما را در پاسگاه امنیتی مورد ضرب و شتم قرار دادند.

یونان ٢۵۰ مهاجر را پس از ضرب و شتم با اجبار به ترکیه بازگرداند

وی همچنین ادامه داد: از رفتار انسانی سربازان و ژاندارمری ترکیه قدردانی می کنم. آنها ضمن کمک٬ به ما غذا و آب دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا