آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

یک دانش آموز ۱۳ ساله در اورمیه به‌دلیل نداشتن تلفن‌همراه خود را دار زد

پرستو جلیلی‌آذر،⁩ دانش آموز ۱۳ ساله ساکن‏⁧ روستای طلاتپه بخش نازلوی⁩ اورمیه ‏به‌خاطر نداشتن گوشی و تماس مداوم کادر مدرسه برای شرکت در ⁧ کلاس آنلاین⁩ ۲۸، مهرماه خود را دار زد.

روز دوشنبه ۲۸ مهرماه ۹۹، پرستویی کوچک و خردسال که روح لطیفش یارای تحمل حسرت نداشتن گوشی موبایل برای ادامه تحصیل را نداشت، بوسیله شال گردنش خود را حلق آویز کرد و همه خانواده، فامیل و هر انسانی را در بهت و اندوه و حسرت فرو برد.

حسن روحانی اخیرا گفته بود که وضعیت اقتصادی ایران از آلمان نیز بهتر است. خودکشی یک دختر ۱۳ ساله به خاطر فقر در حالی صورت می‌گیرد که میلیاردها دلار پول مردم صرف ماجراجویی‌های صدور انقلاب و ایجاد ناامنی در منطقه از سوی سران جمهوری اسلامی می‌شود.

روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی نیز با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تائید خبر خودکشی این کودک، دلایل عنوان شده در باره اقدام این کودک را تکذیب کرده است.

وزارت آموزش و پرورش ایران دلایل خودکشی محمد موسوی‌زاده، پسرک خردسال ۱۱ساله ساکن بوشهر که او هم به دلیل ناتوانی خانواده در تهیه گوشی موبایل برای ادامه تحصیل، خود را به دار آویخته بود، تکذیب کرده بود.

پرستو جلیلی آذر دانش‌آموز ساکن روستای طلاتپه بخش نازلوی اورمیه، به دلیل فقر مالی و ناتوانی خانواده برای تهیه گوشی هوشمند به منظور ادامه تحصیل وی، دست به خودکشی زد و جان عزیزش را از دست داد.

پرستو جلیلی، دخترک نوجوانی که فقط ۱۳ بهار از عمر کوتاهش می‌گذشت قادر به تحمل فشار روحی ناشی از نداشتن گوشی موبایل برای وصل شدن به «سامانه شاد» و ادامه تحصیل نبود و معصومانه و کودکانه، با شال گردنش خود را حلق آویز کرد و جان باخت.

به این ترتیب، هنوز بیش از ۸ روز از خبر خودکشی محمد موسوی‌زاده پسرک خردسال ۱۱ساله ساکن بوشهر که او هم به دلیل ناتوانی خانواده در تهیه گوشی موبایل برای ادامه تحصیل، خود را به دار آویخته بود، این بار پرستوی خردسال در شهر اورمیه داغی دیگر بر قلب و ضمیر عموم مردم گذاشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا