ایرانجهان

یک نشریه اسرائیلی: محسن فخری‌زاده با تیربار یک تنی موساد کشته شد

براساس گزارش روز چهارشنبه نشریه اسرائیلی جِویش کرونیکل، محسن فخری‌زاده، توسط یک اسلحه یک تنی که توسط موساد به‌صورت قطعات جدا از هم و قاچاقی وارد ایران شده بود، کشته شد.

این هفته نامه انگلیسی زبان اسرائیلی مستقر در لندن با استناد به منابع اطلاعاتی خود گفت، تیمی متشکل از بیش از ۲۰ جاسوس که اسرائیلی و ایرانی بودند، پس از هشت ماه زیر نظر گرفتن، عملیات ترور محسن فخری زاده را انجام دادند.

بر این اساس، عوامل موساد یک برنامه دقیق برای زیر نظر گرفتن حرکات محسن فخری‌زاده تهیه و اجرا کردند: “آنها به مدت هشت ماه، با آن مرد نفس کشیدند، با او بیدار شدند، با او خوابیدند، با او سفر کردند.”

محسن فخری زاده ، ۵۹ ساله، مدتها بود که توسط غرب مظنون به طراحی برنامه مخفی بمب هسته‌ای در ایران بود.

محسن فخری‌زاده، سالها توسط سرویسهای اطلاعاتی غرب و اسرائیل به عنوان مرد مرموز برنامه مخفی بمب اتمی ایران که  در سال ۲۰۰۳ متوقف شده بود، توصیف شده بود. اسرائیل و ایالات متحده تهران را متهم به تلاش برای بازگرداندن این برنامه اتمی می کنند. ایران مدتهاست که تلاش برای ساخت سلاح هسته ای را انکار کرده است.

همچنین بخوانید: خبرگزاری فارس: ترور فخری‌زاده بدون عوامل انسانی و با تیربار کنترل از راه دور انجام شده

طبق گزارش جِویش کرونیکل، ایران ارزیابی کرده است که شش سال طول خواهد کشید تا یک جایگزین برای محسن فخری‌زاده پیدا کند و مرگ وی “مدت زمانی را که برای دستیابی ایران به بمب لازم داشت را، از سه ماه و نیم تا دو سال افزایش داد.”

همچنین بخوانید: بهروز کمالوندی: عوامل انفجار نطنز و ترور فخری‌زاده یکی‌ست؛ حسین دهقان: رخنه، نفوذ و شکاف امنیتی وجود دارد

قدیمی‌ترین نشریه یهودی جهان گفت كه موساد تیربار را بر روی وانت نیسان سوار كرده و  دلیل سنگین بودن سلاح بخاطر بمبی بوده که شواهد را پس از عملیات از بین ببرد.

این نشریه گفت، این حمله “توسط اسرائیل به تنهایی و بدون دخالت آمریكا انجام شده است” و یکی از علل موفق شدن عملیات این بود که “سرویس‌های امنیتی ایران، بیش از حد مشغول رصد کردن مخالفان سیاسی شده بودند.”

همچنین بخوانید: آخرین ادعا؛ فخری‌زاده با استفاده از هوش مصنوعی ترور شد

جویش کرونیکل به نقل از جیکوب نیگل، یکی از  مقامات ارشد ارتش اسرائیل و مشاور سابق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این کشور، نوشت: “موساد مدارکی داشت که نشان می‌داد محسن فخری‌زاده در حال کار کردن بر روی ساخت چندین بمب هسته‌ای بود که قدرت تخریب هر یک پنج برابر بیشتر از بمبی بود که در هیروشیما منفجر شد.”

همچنین بخوانید: روایت تازه از ایران: تدارکات ترور فخری‌زاده را یک نفر در داخل نیروهای مسلح انجام داد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا