خاورمیانه

۱۴ سرباز اسرائیلی در حمله پهپادی و موشکی حزب‌الله مجروح شدند

حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که یکی از پایگاه‌های نظامی اسرائیل در شمال این کشور را به تلافی حملات اسرائیل که به کشته شدن شماری از اعضای حزب‌الله انجامید، هدف حملات موشکی و پهپادی خود قرار داده است، رخدادی که به گفته ارتش اسرائیل، باعث زخمی شدن ۱۴ سرباز شده است.

اطلاعیه ارتش اسرائیل می‌گوید که شرایط جسمانی ۶ نفر از این سربازها وخیم است. این اطلاعیه می‌افزاید که نیروهای اسرائیلی پس از آن که متوجه شدند حزب‌الله با چندین فروند موشک ضدتانک و پهپاد این کشور را هدف گرفته است، مکانی را که از آنجا موشک‌ها شلیک شده بودند، مورد حمله قرار دادند.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، سربازان اسرائیلی در روستای عرب العرامشه بودند که مورد هدف واقع شدند.

یک روز قبل از این رخداد، اسرائیل جنوب لبنان را هدف حمله قرار داد که به کشته شدن سه نفر از جمله یکی از فرماندهان میدانی حزب‌الله انجامید.

نیروهای اسرائیلی و گروه شبه‌نظامی حزب‌الله بیش از ۶ ماه است که در جنگی موازی با جنگ غزه تقریبا به‌طور روزانه تبادل آتش می‌کنند که همین امر آن را شدیدترین جنگ بین طرفین از سال ۲۰۰۶ به این سو تبدیل کرده است.

اسرائیل همچنین روز چهارشنبه اعلام کرد که جت‌های جنگی این کشور پایگاه‌های حزب‌الله در شمال بعلبک، واقع در شرق لبنان، را هدف حمله قرار دارند. این در حالی است که اسرائیل طی این جنگ عموما از حمله به عمق خاک لبنان اجتناب کرده و بیشتر متمرکز بر نواحی مرزی دو کشور بوده است.

جنگ بین حزب‌الله و ارتش اسرائیل به نگرانی‌ها درباره گسترش تنش‌ها در خاورمیانه دامن زده است. این نگرانی‌ها پس از حمله اخیر پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل افزایش نیز یافته خاصه با توجه به این که اسرائیل وعده تلافی داده است.

آمار خبرگزاری رویترز نشان می‌دهد که تاکنون دست‌کم ۳۷۰ لبنانی، شامل بیش از ۲۴۰ نفر از شبه‌نظامیان حزب‌الله و ۶۸ غیرنظامی، در این جنگ کشته شده‌اند. شمار تلفات اسرائیل نیز ۱۸ نفر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا