ایران

۱۸۵ مدرسه از «آموزش حضوری» پس از تعطیلات نوروز «سر باز زده‌اند»

به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش ایران، ۱۸۵ مدرسه از بازگشایی و آموزش حضوری پس از تعطیلات نوروز «سر باز زده‌اند».

صادق ستاری‌ فرد روز پنج‌شنبه، ۱۸ فروردین، در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر مدعی شد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین کارکنان مدارس پس از بازگشایی در روزهای بعد از نوروز ۹۸ درصد و در مورد دانش‌آموزان ۹۷ درصد بوده است.

ستاری‌ فرد درباره نحوه برآورد این آمار توضیحی نداده است.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که در روزهای گذشته و در پی ابتلای قابل توجه دانش‌آموزان در برخی مدارس، والدین و برخی کارشناسان از بازگشایی شتاب‌زده مدارس و نبود آمادگی کافی در مدارس و عدم نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انتقاد کرده‌اند.

در همین باره مسعود یونسیان، ایمنی‌شناس، ضمن ابراز نگرانی از بازگشایی مدارس و دانشگاه گفته است: «باید برای بازگشایی‌ها تا دو هفته بعد از تعطیلات صبر می‌کردند تا ببینیم آیا در جامعه افزایش انتقالی رخ می‌دهد یا خیر و اگر شواهدی از افزایش انتقال شاهد می‌بودیم، نباید بازگشایی را انجام می‌دادیم.»

به گفته یونسیان، بازگشایی مدارس بلافاصله پس از نوروز موجب می‌شود که در صورت افزایش آمار کرونا در کشور در هفته‌های آینده، شناسایی مداخله مربوط به آن دشوار باشد.

همزمان با کاهش محدودیت‌های کرونای از هفته‌های پیش از نوروز و عدم نظارت بر تردد افراد واکسن‌نزده در سفرهای نوروزی برخی کارشناسان از احتمال افزایش آمار کرونا، حتی شکل‌گیری «پیک هفتم» در هفته‌های پس از تعطیلات نوروزی هشدار داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا