آذربایجان

۲۷ سپتامبر، روز یادبود در آزربایجان است

۳ سال از آغاز جنگ میهنی می‌گذرد.

امروز روز بزرگداشت شهدای قهرمان ما است که در جنگ میهنی جان خود را از دست دادند، جنگی که به منظور جلوگیری از تحریکات نظامی و فعالیت نظامی ارمنستان علیه آذربایجان و تامین امنیت مردم غیرنظامی آغاز شد.

در ارتباط با روز یادبود، ساختارهای قوه مجریه مرکزی و محلی تعدادی برنامه در سراسر کشور ترتیب می‌دهند و مراسم بزرگداشتی نیز در خارج از کشور برگزار می‌شود.

مانند سال گذشته، امسال نیز در روز بزرگداشت یاد و خاطره شهدای ما در معابد مذهبی – مساجد، کلیساها و کنیسه های فعال در آذربایجان با احترام فراوان برگزار می شود و بر روح فرزندان جان باخته وطن قرائت می شود. تمامیت ارضی آذربایجان

بدین ترتیب امروز در آزربایجان از قهرمانان جنگ میهنی با قدردانی یاد می شود و به ارواح شهدای ما که جان خود را برای احیای تمامیت ارضی کشورمان فدا کردند، احترام فراوانی به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است که طبق دستور رئیس جمهور الهام علی اف مورخ 2 دسامبر 2020، هر ساله 27 سپتامبر به عنوان روز یادبود در آذربایجان به نشانه احترام عمیق به سربازان و افسران ما که قهرمانانه در جنگ میهنی جنگیدند و فداکاری کردند، جشن گرفته می شود.

لازم به یادآوری است که در تاریخ 27 سپتامبر 2020، ارتش شجاع آذربایجان به رهبری فرمانده مقتدر قوا الهام علی اف به منظور جلوگیری از تحریکات نظامی و فعالیت رزمی ارتش ارمنستان، عملیات ضد آفندی را در کل جبهه آغاز کرد. که با جنگ 44 روزه میهنی با پیروزی آذربایجان هم در میدان جنگ و هم در میز سیاسی به پایان رسید.

همه اینها به بهای خون 2908 شهید ارتش آذربایجان به دست آمد. بدین ترتیب سرزمین های باستانی و جاودانه آذربایجان که سال ها در اشغال ارامنه بود، آزاد شد. بنابراین تمامیت ارضی آذربایجان احیا شد. در حال حاضر، عملیات مرمت و بازسازی در مناطق آزاد شده و همچنین تضمین بازگشت مردم به خانه هایشان در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا