آذربایجان

5 نفر از 10 نظامی ارمنی آزاد شده توسط آذربایجان در ارمنستان بازداشت شدند

دولت ایروان 5 تن از 10 نظامی ارمنی که اخیرا از سوی جمهوری آذربایجان (آزربایجان) آزاد شده بودند را بازداشت و زندانی کرد

دادستانی کل ارمنستان با تایید این خبر اعلام کرد: «حال حاضر 5 نفر از نیروهای نظامی در رابطه با پرونده جنایی به دلیل تخلف در مقررات نظامی و سرپیچی از انجام وظایف بازداشت شده اند.»

دادستانی کل ارمنستان همچنین گفته است تخلفات این 5 نظامی «عواقبی نامطلوبی» را به دولت ارمنستان متحمل کرده اند. دستگیری این سربازان با حکم رسمی دادگاه انجام شده است.

در همین زمینه پس از پایان جنگ و شکست ارمنستان، نیکول پاشینیان خواستار تشکیل پرونده جنایی برای بیش از 10 هزار نظامی ارمنی و تحقیق درباره علت فرار سربازان و لزوم مجازات آنها شده بود.

با این حال کارشناسان قضایی ارمنستان معتقدند که دستگاه قضایی این کشور توان مجازات و بازپرسی از حدود 10 هزار عضو ارتش را ندارد و مجازات همه سربازان امری غیرممکن است.

آزربایجان شنبه (13 آذر) 10 زندانی نظامی دیگر ارمنی را در ازای دریافت نقشه اراضی مین‌گذاری شده قاراباغ به ایروان تحویل داد.  نظامیان آزاد شده حدود سه هفته پیش به خاطر ورود غیرقانونی به منطقه کلبجر، توسط نیروهای مرزبانی جمهوری آزربایجان بازداشت شده بودند.

عملیات تحویل زندانیان ارمنی در ازای دریافت نقشه بخشی اراضی مین‌گذاری شده قاراباغ با میانجی‌گری مسکو انجام شده است.

این برای چهارمین بار است که آزربایجان در ازای دریافت نقشه بخش‌هایی از اراضی مین‌گذاری شده توسط ارمنستان در قارا‌باغ، نظامیان ارمنی را آزاد می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا