آذربایجانایران

تجمع اعتراضی مردم شهر بخشايش هریس در پی قطعی ۷ روزه آب؛ بخشایش‌ده سو یوخدو، مسئول‌دا غیرت یوخدو + فیلم

شهروندان شهر بخشايش از توابع شهرستان هریس در استان آذربایجان شرقی، در اعتراض به قطعی ۷ روزه آب و بی توجهی مسئولان ایران به مشکلات آنان دست به تجمع اعتراضی زدند.

شهروندان که با گالن‌های خالی آب مقابل اداره آب و فاضلاب بخشایش تجمع کرده بودند به زبان تورکی شعار می دادند: بخشایش‌ده سو یوخدو، مسئول‌دا غیرت یوخدو (در بخشایش آب نیست، در مسئولان غیرت نیست)

در حالی که آذربایجان جنوبی جزو پرآب ترین و سرسبزترین مناطق ایران محسوب می‌شد اما امروز بر اثر سوء مدیریت و بی توجهی مسئولان ایران، به کویر تبدیل شده است در حالی که به لطف مسئولان، استانهای فارس نشین کویری ایران با آب‌رسانی از مناطق مختلف، سرسبز و آباد شده اند.

مسئولان ایران با صرف هزینه های میلیاردی، از دریای عمان برای استانهای کویری فارس نشین آبرسانی کرده اند، و در وسط کویرهای یزد، کرمان، سمنان و اصفهان، شالیزارهای برنج، باغهای سرسبز و کارخانجات بزرگ و صنایع سنگین برپا کرده اند، اما اقدام جدی برای رفع بحران کم آبی آذربایجان و احیای دریاچه ارومیه به عمل نمی‌آورند و با خشکاندن این شاهرگ حیاتی آذربایجان در صدد نابودی کامل آذربایجان هستند.

روزنامه اعتماد روز یک‌شنبه ۲۵ تیرماه با انتشار نتایج یک طرح تحقیقاتی درباره دریاچه اورمیه اعلام کرد تراز دریاچه اورمیه به پايين‌ترين سطح خود در ۶۰ سال گذشته رسيد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا