ایرانجهان

تعداد نامشخصی از جنگجویان مورد حمایت ایران در حملات اسرائیل به سوریه کشته شدند

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه، گفت تعداد نامعلومی از جنگجویان مورد حمایت جمهوری اسلامی در حمله‌های موشکی اسرائیل به سوریه کشته شدند.

یک موشک اسرائیل در شامگاه دوشنبه راداری را در حومه سویدا هدف قرار داد، در حالی که موشک دیگری به کارخانه شیشه‌سازی در منطقه الکسوه در حومه دمشق اصابت کرد.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه، اسرائیل «موشک‌هایی به سمت مناطق نظامی تحت کنترل گروه‌های تحت حمایت ایران و پدافند هوایی رژیم شلیک کرد».

روزنامه الوطن سوریه نیز گزارش داد هدف حمله قسمت جنوب شرقی دمشق و فرودگاه بوده است، اما بیشتر موشک‌ها رهگیری و منهدم شده‌اند. دیگر رسانه‌های حکومتی در سوریه هم از مقابله پدافند هوایی این کشور با اهدافی در آسمان دمشق و مرگ دو شهروند بر اثر آن خبر دادند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مرگ دو شهروند را در حمله به کارخانه شیشه‌سازی در منطقه الکسوه تایید کرد.این نهاد ناظر مستقر در بریتانیا پیش‌تر گفته بود این موشک‌ها همچنین منطقه‌ای را در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق و یک مجتمع ایرانی را در نزدیکی منطقه «سیده زینب» مورد هدف قرار دادند و پدافند هوایی سوریه دست‌کم دو موشک را رهگیری کرد.

در کم‌تر از یک هفته گذشته، این چهارمین باری‌ست که مناطق تحت کنترل حامیان جمهوری اسلامی در سوریه مورد هدف قرار می‌گیرد.

پس از حمله به پایتخت سوریه در روز پنجشنبه و بامداد جمعه، اسرائیل بامداد یکشنبه نیز به مناطقی در نزدیکی شهر حمص واقع در غرب سوریه حمله کرد.

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، روز یکشنبه دو جنگجوی وابسته به جمهوری اسلامی در حمله هوایی اسرائیل به اهدافی در سوریه کشته شدند و خبرگزاری حکومتی سوریه، سانا، نیز از زخمی شدن پنج سرباز سوری خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا