ایرانخاورمیانه

شبه‌نظامیان عراقی مدعی «حمله موشکی» به اسرائیل شدند

شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق شامگاه پنجشنبه با انتشار دو بیانیه مدعی شدند که عصر روز پنجشنبه با موشک‌های کروز به تل‌آویو و بئرالسبع در اسرائیل حمله کرده‌اند.

جروزالم پست می‌گوید در زمان مورد ادعای این دو بیانیه، هیچ هشداری فعال نشده و ورود پرتابه‌ای از سمت عراق نیز گزارش نشده‌است.

این در حالی است که یک منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته‌است که شبه نظامیان گروه مقاومت اسلامی که تحت حمایت ایران است، یک موشک از نوع موشک‌های ارقب را برای اولین بار به سمت تل آویو پرتاب کرده‌است.

مقاومت اسلامی در عراق طی بیش از شش ماه پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس در ۱۵ مهرماه ، ده‌ها حمله راکتی و پهپادی علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه و اهدافی در اسرائیل را بر عهده گرفته است.

جروزالم پست می‌گوید٬ اگرچه چند نمونه مجزا وجود داشته است که در آن پرتابه‌ها از سمت عراق وارد اسرائیل شده، اما اکثر ادعاها در مواردی مطرح شده است که هیچ پرتابه‌ای از آن سمت گزارش نشده است.

این در حالی است که در جریان حملات موشکی و پهپادی تهران علیه اسرائیل، محمد شیوع السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که عراق هیچ گزارش یا نشانه‌ای مبنی بر پرتاب موشک یا پهپاد از عراق به سمت اسرائیل دریافت نکرده‌است.

عراق متحد نادری برای واشینگتن و تهران است. حریم هوایی عراق مسیر اصلی حمله بی‌سابقه پهپاد و موشک‌های بالستیک ایران به اسرائیل بود و مقامات عراقی می‌گویند ایران پیش از این حمله به آنها و سایر کشورهای منطقه اطلاع داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا