آذربایجان

هشدار دوباره الهام علی‌اف به مأمورین دولت

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در مصاحبه با تلویزیون آذربایجان نسبت به فساد و سوء استفاده مأمورین دولت از مقام خود هشدار داد.

“وزارت حوادث غیر مترقبه، وزیر به من مراجعت کرد و گفت که به ما اجازه دهید تا مرکز منطقه‌ قره‌باغ این وزارت را در شوشا تأسیس کنیم. دوباره برای همان هدف، دوباره برای زمین [خواری]، هنوز که هیچ کس آنجا حضور ندارد، دوباره حصار، دوباره چه بدانم سیم‌های خاردار، محل اقامت. سرویس خدمات مرزی را نگاه کنید، اگر این را بگویم، احتمالاً مردم آذربایجان نیز مانند من خواهند خندید. رئیس سرویس خدمات مرزی با من تماس گرفت و گفت که به ما اجازه بدهید یک پاسگاه در شوشا ایجاد کنیم. گفتم ای مرد، در شوشا مرزی وجود دارد؟ به من بگو آیا در شوشا مرزی وجود دارد یا نه؟ میگوید نه نیست. می‌گویم، پس چه پاسگاهی می‌خواهید ایجاد کنید؟ آن همه مرز ایجاد شده است، از شمال تا جنوب، از کلبجر تا جبرائیل، هم‌مرز با  ارمنستان. در منطقه جبرائیل مرز مشترک با ایران است، برو و آنجا ایجاد کن. در شوشا چه کار داری تو؟! [یعنی اینکه] باز هم بیاییم، بنشینیم، اقامت‌گاه درست کنیم، همه با هزینه دولت، همه با هزینه دولت”.

به گزارش آذر تاج، این اظهارات را الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان روز دوشنبه ۱۳ بهمن در مصاحبه با تلویزیون آذربایجان اعلام شد.

“[یعنی اینکه] اینجا من صاحب یک اقامتگاه شوم. بعضی اوقات من این حرفها را به شهروندان نمی‌گویم تا شهروندان متنفر نشوند، خیلی می‌بخشید از بابت سخنانم، اظهاراتم. اما صبر من دارد تمام می شود و می گویم که شهروندان باید بدانند و این مسئولان نیز باید بدانند. بگذارید مسئولان جای خود، جایگاه خود را بدانند، وظیفه خود را انجام دهند. من شوشا را پایتخت فرهنگی اعلام کردم، آن را پایتخت مسئولان اعلام نکردم. بنابراین، بگذارید همه بنشینند سر جای خود، کار خود را انجام دهند و من را ناراحت نکنند”.

“رئیس آذراوتویول از من درخواست کرد که به ما اجازه دهد یک مرکز منطقه ای آذراوتویول آذربایجان را در شوشا افتتاح کنیم. برای چه؟ اگر احتیاجی به احداث جاده است، بروید و جاده احداث کنید. هیچ کس با هزینه شخصی خود راه احداث نمی‌کند، دولت بودجه را اختصاص می دهد. مرکز منطقه‌ای آذر اوتویول در شوشا می‌خواهد که چه کارکند؟

اینگونه می‌خواهد برای خود شرایطی مهیا کند، برود و آن سرزمین را تصاحب کند،  خانه ای برای خودش بسازد، آن را حصارکشی کند، نگهبان بگذارد و بله، وقتی به آنجا رفت و چطور بگویم، آنجا بنشیند و طبیعت را تماشا کند. خطوط هوایی آذربایجان و رئیس آن از من درخواست کردند که می خواهند شاخه خطوط هوایی آذربایجان را در شوشا ایجاد کنند. این اساساً پوچ است. به او هم گفته‌ان، برو و بنشین سر جایت. پس از آن، کمیته امور گمرکی دولت خواستار ایجاد مرکز منطقه ای قره باغ در شوشا شد. آیا در شوشا مرزی وجود دارد که بتواند یک مرکز گمرکی منطقه ای باشد؟ می دانید که چنین عقاید مضر به ذهن این افراد مخطور می‌کند و آنها نیز آن را به زبان می‌آورند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا