ایرانسیاست

واکنش ماهان به حمل بار ممنوعه: «رسانه‌های معاند» سند این ادعا را ارایه کنند

شرکت هواپیمایی ماهان با رد ادعای خلبان خود مبنی بر حمل بار ممنوعه همراه با قاسم سلیمانی به سوریه گفت «رسانه‌های معاند» اگر سندی دارند ارایه کنند.

علیرغم انتشار خبر «حمل بار ممنوعه همراه با قاسم سلیمانی به سوریه» در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران از زبان یک خلبان ایرباس ماهان‌ایر، این شرکت با انتشار بیانیه‌ای ضمن رد ادعای خلبان خود تهدید کرد که «در صورت تکرار و نشر و بسط این خبر از سوی رسانه های مختلف» پیگرد قضایی آغاز خواهد کرد.

این در حالیست که خبر «حمل بار ممنوعه همراه با قاسم سلیمانی به سوریه» را باشگاه خبرنگاران جوان از زبان کاپیتان امیر اسدالهی، خلبان ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر به عنوان یک خاطره منتشر کرده بود و کلیه خبرگزاری‌های به اصطلاح «معاند» با استناد به این خبرگزاری آن خبر را بازنشر کرده‌بودند.

گفتنی است که باشگاه خبرنگاران جوان یکی از رسانه‌های خبری منتسب به سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و از زیر مجموعه‌های معاونت سیاسی این سازمان می‌باشد.

روابط عمومی شرکت هواپیمایی ماهان امروز جمعه ٣٠ خرداد با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت «شرکت هواپیمایی ماهان شرکتی خصوصی است و هیچ سهمی از درآمد عمومی یا منابع دولتی و غیره ندارد…و تحت عالی ترین استانداردهای ICAO و IATA و IOSA عمل می نماید.»

این بیانیه در ادامه مدعی شده که «تا امروز حتی یک مورد تخلف بر علیه هواپیمایی ماهان در هیچ نقطه ای از جهان ثبت و اعلام نشده است.»

ماهان‌ایر در بخش دیگری از بیانیه خود نوشته «سپاه پاسداران… به عنوان یکی از ارکان مستحکم نظامی ایران… رسالت پاسداری و صیانت از ایران عزیز اسلامی را عهده دار است.»

این بیانیه سپس تأکید کرده که «هواپیمایی ماهان همانگونه که در عمل اثبات نموده است، به عنوان عضوی کوچک، همه توان و پتانسیل خود را برای جانفشانی در مسیر اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران به کار خواهد بست و در این مسیر از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد کرد.»

در بند هفتم این بیانیه آمده است که اگر  «هر یک از رسانه های معاند، سند یا مدرکی دال بر ادعای مطرح شده در مورد این پرواز اعم از تاریخ پرواز، شماره پرواز یا هر ادعای دیگری دارند با ذکر جزئیات آن بیان نمایند تا مورد بررسی قرار» گیرد.

ماهان‌ایر همچنین مدعی شده که «چنین موردی یا حتی مواردی مشابه» گزارش نشده و «نقل چنین داستانی وهم آلود زاییده ذهنی خلاق و داستان پرداز است و نمی تواند به هیچ روی دستاویزی برای دشمنی های آتی معاندین گردد.»

بر اساس خبری که روز پنجشنبه ۲۹ خرداد از سوی باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده، کاپیتان امیر اسدالهی، خلبان ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر، حمل بار ممنوعه و مخفی کردن قاسم سلیمانی در کابین خلبان را در قالب یک خاطره اقرار کرده بود.

بر اساس این بازگویی، امیر اسدالهی، خلبان ایرباس شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر می‌گوید، خرداد سال ۹۲ با هفت تُن بار ممنوعه و ۲۰۰ مسافر که قاسم سلیمانی نیز یکی‌شان بوده به سمت دمشق پرواز می‌کرده‌اند که فرودگاه بغداد از او خواسته تا فرود بیاید.

این خلبان ماهان‌ایر می‌افزاید لباسهای «رحیمی مهندس پروازمان» را با لباس‌های قاسم سلیمانی عوض کرده و او را در کابین خلبان مخفی کردم و به کمک خلبان «امیر حسین وزیری» تأکید کردم که هیچ کس نباید در این کابین را باز کند.

آقای اسدالهی در ادامه می‌گوید که هنگام بازرسی هواپیما به یکی از مأموران عراقی دلار رشوه داده و او هم از بازرسی منصرف سده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا