اجتماعی

شبنم نعمت‌زاده به ۲۰ سال حبس و ٧۴ ضربه شلاق محکوم شد

شبنم نعمت‌زاده، دختر وزیر اسبق صنعت و معدن ایران به جرم مشارکت در اخلال عمده از طریق توزیع مایحتاج عمومی به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری و ٧۴ ضربه شلاق محکوم شد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران در نشست خبری صبح امروز خود اعلام کرد که شبنم نعمت‌زاده، دختر وزیر اسبق صنعت و معدن این کشور و احمدرضا لشکری‌پور (مدیر عامل شرکت توسعه دارویی رسا) هرکدام به تحمل 20 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق محکوم شدند.

 

 

به گزارش خبرگزاری «ایلنا» وی گفت: در دو هفته گذشته آرای خوبی صادر شد من جمله رای دادگاه خانم شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشکری‌پور که خانم نعمت‌زاده و آقای لشکری پور هرکدام به تحمل 20 سال حبس تعزیری و 74 ضربه شلاق و محرومیت دائم از خدمات دولتی و خانم نعمت‌زاده به رد مال به مبلغ 45 میلیارد دلار محکوم شد.

 

اسماعیلی افزود: شرکت رسا دارو به عنوان شخص حقیقی به رد مال به مبلغ 3 هزار و 700 میلیارد و 296 ملیون و 756 هزار و 198 ریال به عنوان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

 

سخنگوی قوه قضاییه ایران تاکید کرد: دادگاه مفاسد اقتصادی جزو الویت‌های ما است و برخی اتفاقات اخیر بر تلاش همکاران ما سایه افکند. به زودی بر تعداد شعب رسیدگی به مفاسد اقتصادی افزوده خواهد شد.

 

او با اشاره به درگذشت دو کولبر کردستانی در روزهای اخیر نیز اظهار داشت: بارها اعلام کردیم مشکل قاچاق مرزنشینان و کولبران نیستند، بلکه نحوه تخصیص ارز و مشکلات گمرکات تولید ما را فلج کرده‌اند و دولت باید وظیفه خود را در این حوزه انجام دهد.

 

شبنم نعمت زاده، دختر محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت و معدن ایران و احمدرضا لشگری پور، مدیر عامل شرکت توسعه دارویی رسا به اتهام “مشارکت در اخلال عمده درنظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران” محاکمه شدند.

“مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی” نیز از دیگر موارد اتهامی علیه رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توسعه دارویی رسا بود.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا