خاورمیانه

حملات هوایی گسترده ائتلاف علیه مواضع حوثی‌ها در مأرب و الجوف

ائتلاف: «طی حملات هوایی در مأرب و الجوف ۲۵۰ شبه‌نظامی حوثی کشته و ۲۹ خودرو نظامی آنها منهدم شد.»

حملات هوایی ائتلاف عربی حمایت از دولت قانونی یمن در دفاع از غیرنظامیان و پشتیبانی از نیروهای ارتش ملی یمن و نیروهای مقاومت مردمی این کشور همچنان ادامه دارد.

در ادامه این حملات ائتلاف عربی سه‌شنبه، ۲۱ دسامبر، اعلام کرد ظرف ۲۴ ساعت گذشته طی ۴۰ رشته عملیات هوایی مواضع گروه شبه‌نظامی حوثی مورد حمایت ایران را در استان‌های مأرب و الجوف یمن هدف قرار داده است.

ائتلاف تاکید کرد در این رشته‌ عملیات که یکی از بزرگترین حملات هوایی آن در نبرد علیه شبه‌نظامیان حوثی است، ۲۵۰ شبه‌نظامی حوثی کشته و ۲۹ خودرو نظامی آنها در مأرب و الجوف منهدم شد.

پیش از این نیز جنگنده‌های ائتلاف عربی سه‌شنبه جنگ‌افزارها و مقرهای کودتاگران حوثی‌ را در غرب استان تعز یمن بمباران کردند.

یک منبع نظامی، سه‌شنبه، ۲۱ دسامبر، به «العربیه» گفت که در جریان ۳ حمله هوایی نیروهای ائتلاف عربی، تجمعات نیروهای حوثی در اطراف روستای «المدخن» در غرب استان تعز مورد حمله قرار گرفت.

منبع مذکور تاکید کرد که طی این حملات ۲ خودروی زرهی حوثی‌ها منهدم و تعدادی از نیروهای وابسته به آنها نیز کشته و زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف سه‌شنبه همچنین در چندین حمله مواضع و تجهیزات نظامی حوثی‌های وابسته به ایران را در جبهه‌های جنوبی استان مأرب هدف قرار دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا