ایران

سفارت اسرائیل: یک خدمه هواپیمای توقیف شده ونزوئلا در آرژانتین، عضو نیروی قدس سپاه است

سفارت اسرائیل در بوینس آیرس در بیانیه‌ای اعلام کرد که یکی از سرنشینان ایرانی در هواپیمای توقیف شده ونزوئلا در آرژانتین، عضو نیروی قدس سپاه پاسداران بوده است.

سفارت اسرائیل در بیانیه خود از ادامه فعالیت شرکت‌های ماهان ایر و فارس قشم ایر در آمریکای لاتین و سابقه این شرکت‌ها در همکاری با نیروی قدس در انتقال سلاح ابراز نگرانی کرد.

سفارت اسرائیل توقیف این هواپیما را سندی دیگر از تلاش جمهوری اسلامی برای گسترش نفوذ خود در سراسر جهان، از جمله در آمریکای جنوبی و ایجاد پایگاه ترور در این منطقه خواند.

این بیانیه‌ای در حالی مطرح می‌شود که آنیبال فرناندز، وزیر اطلاعات آرژانتین، روز چهارشنبه حضور اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران را در میان خدمه این هواپیما رد کرده بود و گزارش‌ها در این مورد را به تشابه اسمی نسبت داده بود.

در عین حال، وزیر امنیت آرژانتین پیش‌تر گفته بود یکی از خدمه هواپیما، غلامرضا قاسمی، از بستگان احمد وحیدی، وزیر کشور ایران است. وحیدی پیشتر به عنوان فرمانده وقت نیروی قدس در بمب‌گذاری آمیا نقش داشته و حکم جلب بین‌المللی او صادر شده است.

وزارت امنیت آرژانتین روز شنبه از توقیف این بویینگ ۷۴۷ تحت تحریم آمریکا در یک فرودگاه شهر بوئنوس‌آیرس خبر داده بود. طبق گزارش‌ها، این هواپیما متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان و در اجاره ونزوئلا بوده است.

با این حال، شرکت هواپیمایی ماهان یک روز بعد ارتباط خود را با این هواپیمای توقیف شده در آرژانتین رد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا