آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

فعالین آذربایجانی بهنام شیخی و حمید منافی به زندان اوین بازگشتند

«بهنام شیخی» و «حمید منافی نادارلی» روز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه با اتمام دوره کوتاه مرخصی جهت تحمل باقی مانده حبس به زندان اوین باز گشتند.

بهنام شیخی و حمید منافی نادارلی، فعالین آزربایجانی ساکن تهران، در تاریخ ۲۵ و۲۶ شهریورماه سال ۹۹ با موافقت واحد اجرای احکام شهرستان بهارستان تهران با تودیع فیش حقوقی، از زندان اوین به مرخصی یک هفته‌ای اعزام شده بودند که به علت شیوع ویروس کرونا این مرخصی تا دیروز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه تمدید شده بود.

«بهنام شیخی سامانلو»، «علیرضا فرشی دیزج‌یکان»و «حمید منافی نادارلی» در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در شهر تهران با ضرب و شتم بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند.

این فعالین مدنی تورک در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به اتهام شرکت در مراسم زبان مادری به همراه اکبر آزاد و علیرضا فرشی دیزج‌یکان، دو تن دیگر از شرکت کنندگان در این مراسم بازداشت و پس از آن در سال ۱۳۹۵ توسط دادگاه انقلاب بهارستان به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند.

پس از اعتراض این فعالین به حکم صادره که از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» صادر شده بود، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا