ایران

مایک پمپئو: به هر گونه حمله ایران «پاسخی کوبنده» خواهیم داد

وزیر امور خارجه آمریکا با بیان اینکه به هر گونه حمله ایران، پاسخی کوبنده خواهیم داد، افزود: «سلیمانی مسئول عملیات قتل در سوریه و عراق است، وی منافع و نیروهای ما را در منطقه تهدید کرد. همانگونه که پرزیدنت ترامپ قبلا گفتند، ما اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد.»

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی خود، نسبت به ادعاهای نخست وزیر مستعفی عراق در خصوص ماموریت قاسم سلیمانی ابراز تردید کرد.

 

 

مایک پمپئو، در خصوص ادعای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر مستعفی عراق مبنی بر قرار ملاقات با قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران در روز کشته شدنش، گفت: هیچ ماموریت دیپلماتیکی در کار نبوده . آنچه گفته شده تبلیغات ایران است. من با دوستانمان در عربستان سعودی حرف زده ام و می توانم اطمیمنان دهم که هیچ ماموریتی دیپلماتیکی در کار نبوده است.

 

وی با بیان اینکه به هر گونه حمله ایران، پاسخی کوبنده خواهیم داد، افزود: «سلیمانی مسئول عملیات قتل در سوریه و عراق است، وی منافع و نیروهای ما را در منطقه تهدید کرد. همانگونه که پرزیدنت ترامپ قبلا گفتند، ما اجازه نخواهیم داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد.»

 

عادل عبدالمهدی پیشتر اعلام کرده بود که سردار قاسم سلیمانی در سفر اخیر خود به عراق، پاسخ ایران به نامه عربستان را برای تحویل به وی، آورده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا