آذربایجان

وزارت دفاع آذربایجان تعداد تلفات خود را اعلام کرد: ۲۷۸۳ شهید ، بیش از ۱۰۰ مفقود …

وزارت دفاع آذربایجان تعداد تلفات ارتش را در طول جنگ ۴۴ روزه برای آزادسازی سرزمین های خود از اشغال ارمنستان اعلام کرده است.

در پاسخ به تجاوزات نظامی اخیر ارمنستان علیه آذربایجان در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۲۰۲۰، نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان جنگ میهنی را برای آزادسازی سرزمین های خود از اشغال آغاز کردند.

پرسنل نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در جنگ بزرگ میهنی قهرمانانه و دلاورانه جنگیدند، ضربات سختی بر نیروهای مسلح ارمنستان وارد کردند، استحکامات مهندسی و سیستم های سنگر طراحی شده پیچیده ای را که ارمنستان طی سالهای گذشته در سرزمین های اشغالی ساخته بود، نابود کردند.

سربازان ارتش آذربایجان در این نبرد در شرایطی که بیشتر ارتفاعات استراتژیک و موقعیت های مناسب جنگی در دست نیروهای مسلح ارمنستان بود، همچنین، زیر توپخانه‌ها، راکت اندازها و خمپاره اندازها و آب و هوای جغرافیایی دشوار توانستند ارمنستان را شکست دهند.

همچنین بخوانید: آزادسازی قره باغ؛ عقل نظامی ترکیه، سلاح های با تکنولوژی بالای اسرائیل و سلاح‌های قدیمی روس

آزادسازی شوشا، تاج قره باغ، یکی از عملیات های نظامی بی نظیر در تاریخ جنگ جهان است.

همچنین بخوانید: وزارت دفاع آذربایجان: عملیات ویژه در شوشا پایان یافت

سرزمین های آذربایجان که تقریباً ۳۰ سال همه در حسرت آن بودند، به قیمت خون و جان شهیدان از اشغال آزاد شده است. آماده سازی حرفه ای عملیات‌های جنگی، استفاده از فن آوری های بالا، هماهنگی موثر انواع مختلف نیروها، برتری مطلق در نبرد هوایی، قدرت مانور و سایر مزایای تاکتیکی و استراتژیک ارتش آذربایجان باعث کاهش چشمگیر تلفات آذربایجان شده است. اما نباید فراموش کرد که جنگ بدون تلفات نیست.

همچنین بخوانید: تجهیزات جنگی ارمنستان در حوالی شوشا، خوجالی و خانکندی منهدم شدند (ویدیو)

بر اساس اعلام وزارت دفاع آذربایجان، ۲۷۸۳ نفر از نیروهای مسلح آذربایجان در جنگ شهید شدند. در میان آنها، کار برای شناسایی ۱۰۳ سرباز با تجزیه و تحلیل دی‌ان‌ای در حال انجام است. بیش از ۱۰۰ سرباز نیز مفقود شده اند. اقدامات لازم برای یافتن آنها و اطلاع‌رسانی به خانواده های آنها در حال انجام است. در حال حاضر ۱۲۴۵ سرباز در بیمارستان‌ها تحت درمان هستند.

اطلاعات تکمیلی در مورد اسامی، تاریخ تولد، درجه و جبهه جنگ سربازان در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. گفته شده که کمیسیونی متشکل از کارمندان ادارات مربوطه در این راستا کار می کند.

همچنین بخوانید: اظهارات یکی از نیروهای ویژه آذربایجان که در آزادسازی شوشا شرکت داشت و مجروح شد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا