ایرانخاورمیانه

یک ناو آمریکایی از سرنگونی 4 پهپاد حوثی بر فراز دریای سرخ خبر داد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» بامداد یکشنبه سوم دی‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد یک ناو آمریکایی در دریای سرخ، چهار پهپاد پرتاب شده از منطقه تحت کنترل شبه‌نظامیان حوثی در یمن را رهگیری و منهدم کرده است.

سنتکام در حساب خود در پلتفرم «ایکس» افزود که ناو آمریکایی «یواس‌اس لابون» که در دریای سرخ در حال گشت‌زنی بود 4 پهپاد که از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سوی کشتی جنگی آمریکایی پرتاب شده بود را سرنگون کرد و افزود در این حمله به هیچ کدام از خدمه این ناو آسیبی وارد نشده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا پیش از این نیز اعلام کرد، دو فروند موشک بالستیک ضدکشتی از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن به سمت خطوط کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ شلیک شده بود، اما هیچگونه خسارتی در اثر این حمله گزارش نشده است.

طبق این بیانیه، فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا به تماس‌های درخواست کمک از سوی دو کشتی که مورد حمله قرار گرفته‌ بودند به سرعت پاسخ داده شد.

در این بیانیه آمده است که یک نفتکش حامل مواد شیمیایی و نفت با پرچم نروژ که مالک و اداره کننده آن نیز می‌باشد، از حمله پهپادی توسط حوثی‌ها خبر داده است.

هم‌زمان، ارتش آمریکا اعلام کرد، یک نفتکش با پرچم هند هنگام عبور از دریای سرخ با یک پهپاد پرتاب شده از سوی شبه‌نظامیان حوثی مورد حمله قرار گرفت که در پی این حادثه به کشتی جنگی آمریکایی مستقر در منطقه پیام درخواست کمک ارسال کرد.

طبق این اظهارات، نفتکش «ام وی سایبابا» متعلق به گابن بوده که در اثر این حمله خسارتی به آن وارد نشد.

حوثی‌ها می‌گویند که حملاتشان کشتی‌هایی را هدف می‌گیرند که به گفته آنها به اسرائیل مرتبط هستند یا به بنادر این کشور می‌روند یا از آن خارج می‌شوند و این حملات را «حمایت از مردم فلسطین» در بحبوحه جنگ میان اسرائیل و حماس است که در 7 اکتبر آغاز شد، عنوان می‌کنند.

به گفته پنتاگون، حوثی‌ها تاکنون بیش از 100 حمله پهپادی و موشکی انجام داده و دست کم 10 کشتی تجاری برای بیش از 35 کشور مختلف را هدف قرار دادند.

با اختلال در کشتیرانی تجاری در دریای سرخ، ایالات متحده از تشکیل یک نیروی دریایی چند ملیتی متشکل از بیش از 20 کشور برای محافظت از کشتی‌ها خبر داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا