جهانمحیط زیست

گزارش «کد قرمز» از سازمان ملل؛ بحران اقلیمی در سطح بی سابقه‌ای وخیم‌تر شده است

در گزارش جدید منتشر شده توسط هیئت بین المللی تغییرات آب و هوایی در سازمان ملل متحد، آمده که بحران اقلیمی در سطح بی سابقه‌ای وخیم‌تر شده است.

در گزارش جدید ۳۰۰۰ صفحه ای منتشر شده توسط هیئت بین المللی تغییرات آب و هوایی (IPCC) در سازمان ملل متحد، آمده است که “بحران آب و هوا در همه جای جهان در سطح بی سابقه‌ای وخیم‌تر شده است”.

در گزارش آب و هوا، تأکید شده که با گرم شدن کره زمین، امواج گرما افزایش می یابد، فصول گرم طولانی و در مقابل، فصول سرد کوتاه می شوند.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، که این گزارش را به عنوان “کد قرمز برای بشریت” توصیف کرده است، گفت: “زمان پایان دادن به سوخت های فسیلی که جهان را نابود می کنند رسیده است.”

گوترش خطاب به شرکت هایی که باعث آلودگی هوا می شوند، گفت: “کشورها همچنین باید به اکتشافات جدید و تولید سوخت های فسیلی پایان دهند و یارانه ها را از سوخت های فسیلی به منابع تجدیدپذیر منتقل کنند.”

گوترش با تاکید بر اهمیت این گزارش در آستانه اجلاس بعدی هیئت بین المللی تغییرات آب و هوایی، گفت: “اگر ما هم اکنون نیروهای خود را متحد کنیم، می توانیم از فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم. اما همانطور که گزارش نشان می دهد، ما هیچ فرصتی برای انتظار نداریم، هیچ عذری کمکی نخواهد کرد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا