ایران

«بازداشت» دو فرزند مولوی عبدالحمید در مسیر بازدید او از مناطق سیل‌زده

به گزارش رسانه‌های محلی سیستان و بلوچستان، نیروهای حکومتی با توقف خودروی حامل مولوی عبدالحمید، مانع از رفتن او به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان شده‌اند.

سایت خبری «حال‌وش» گزارش داده است که امام جمعه اهل سنت زاهدان روز دوشنبه ۱۴ اسفند به همراه خانواده و شماری از همراهان خود در حال رفتن به منطقه سیل‌زده دشتیاری بود، اما نیروهای امنیتی خودروهای آن‌ها را در محل پلیس راه زاهدان-خاش متوقف و دو فرزند نوجوان آقای عبدالحمید را پیاده کردند.

بر اساس این گزارش امام جمعه زاهدان نیز در اعتراض به این اقدام محل را ترک نکرده و منتظر رهایی دو فرزند خود شده است.

«کمپین فعالین بلوچ» نیز ضمن اعلام متوقف کردن خودروهای امام جمعه زاهدان و همراهان او و «بازداشت» دو فرزند مولوی عبدالحمید گفته است که شهروندان زاهدانی در حال حرکت به سمت پلیس راه زاهدان به خاش هستند.

مولوی عبدالحمید در روزهای گذشته ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان از مردم خواسته بود که به سیل‌زدگان کمک‌رسانی کنند.

«۱۸۰۰ خانه» در سیل سیستان و بلوچستان آسیب دیده است

به گفته نماینده علی خامنه‌ای در بنیاد مسکن، تاکنون ۱۸۰۰ خانه که بر اثر سیل اخیر در سیستان و بلوچستان آسیب دیده‌اند شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، حسین روحانی‌نژاد روز یکشنبه ۱۳ اسفند گفت ارزیاب‌های بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان تاکنون ۳۰۰ واحد مسکونی تخریب‌شده و ۱۵۰۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیر را شناسایی کرده‌اند.

او وعده داد که واحدهای خسارت‌دیده «در کوتاه‌ترین زمان» ساخته خواهد شد.

در اظهارات این مقام بنیاد مسکن که خبرگزاری ایسنا آن را منتشر کرده اشاره‌ای به واحدهای غیرمسکونی که در سیل اخیر ویران شده یا آسیب دیده‌اند نشده است.

به دنبال بارش‌های سنگین که از هفته گذشته در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز شد، سیلاب‌های گسترده‌ای را به ویژه در منطقه دشتیاری به راه انداخت و علاوه بر آبگرفتگی مناطق مسکونی، باعث مسدود شدن بسیاری از راه‌های ارتباطی در این منطقه شد.

به گزارش ایرنا، سیل اخیر تاکنون منجر به سرریز شدن چهار سد و جاری شدن سیلاب در ١۶ شهرستان و ١٩۴٧ روستا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا