آذربایجانایران

ممنوع المکالمه شدن ومحرومیت از درمان «کریم اسماعیل‌زاده» فعال ملی آذربایجان در زندان تبریز

کریم اسماعیل زاده فعال حرکت ملی آذربایجان با گذشت ۱۹ روز از مدت زمان بازداشت خویش، علی‌رغم مشکلات شدید جسمانی و محرومیت از درمان موثر، امکان آزادی با تودیع قرار نیافته است.

 آقای اسماعیل زاده که بنا به اظهارات نزدیکانشان از مشکلات بیماری معده‌اش رنج میبرد و در‌اوایل مردادماه امسال عمل جراحی معده داشته، تاکنون نتوانسته است از امکان رسیدگی موثر درمانی و اعزام به خارج از بیمارستان برای درمان بهره‌مند شود و مسئولین قضایی علی‌رغم مراجعات متعدد خانواده با قبول قرار وثیقه و آزادی موقت ایشان مخالفت کرده‌اند.

همچنین مراجعات متعدد خانواده به زندان مرکزی تبریز برای تحویل داروهای این ورزشکار و فعال مدنی آذربایجانی بدلیل مخالفت مسئولین زندان بی‌نتیجه مانده است.

وضعیت جسمانی ایشان به علت خونریزی شدید معده در معرض تهدید قرار دارد ولی عوامل امنیتی اجازه ارسال داروهای ایشان توسط خانواده به زندان و اجازه اعزام به بیمارستان یا تجویز دارو در بهداری زندان را نمی‌دهند. بازداشت شدگان در ایران از حداقل حقوق اسرای جنگی نیز برخوردار نیستند، چه برسد به حقوق شهروندی یک معترض به وضعیت محیط زیستی»

خانواده کریم اسماعیل زاده (بوکسر) در پی اعلام خبر خونریزی معده این ورزشکار آذربایجانی و فعال ملی از عدم تماس تلفنی وی با خانواده اش خبر دادند. کریم بوکسر ماه گذشته در بیمارستان سینای تبریز به خاطر اعتصاب غذا در طی دستگیری های گذشته خود تحت عمل جراحی معده قرار گرفته و تحت نظر پزشک متخصص بود. با دستگیری غیر قانونی و عدم محاکمه وی. این فعال آذربایجانی از خدمات پزشکی محروم شده و سیستم آپارتاید حتی اجازه ارسال داروهایش را نیز به داخل زندان نمیدهند. خانواده کریم بوکسر به شدت نگران وضعیت سلامت او هستند.

کریم اسماعیل زاده که پیشتر نیز سابقه تهدید، احضار، ضرب و شتم و بازداشت را دارد ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ درهنگام ورود به ورزشگاه با ممانعت مامورین امنیتی روبرو گردیده و به همراه عبدالله انصاری، مهدی نصیرزاده و ابراهیم رضایی فعالین مدنی شهر موغان(پارساباد) استان اردبیل با ضرب و شتم بازداشت شده بودند و روز ۲۶ مرداد جهت تفهیم اتهام و صدور قرار به شعبه ۱۰ دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب شهر تبریز منتقل و روز ۲۸ مرداد پس از تودیع قرار و با دستور شعبه مذکور به طور موقت تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردیدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا