ایران

مکان‌های زیارتی ایران باز می‌شوند

با وجود ادامه شیوع ویروس جدید کووید۱۹ در ایران، مسئول تولیت آستان قدس رضوی از تهیه دستورالعملی برای بازگشایی مکان‌های زیارتی ایران خبر داد.

احمد مروی، متولی آستان قدس رضوی در اینستاگرام در رابطه با محدودیت‌های ایجاد شده به مکانهای زیارتی به سبب پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: «دستورالعمل بازگشایی حرم‌های مطهر با رعایت ضوابط بهداشتی به منظور میزبانی اماکن مقدس از زائران و دلدادگان تهیه کرده‌ایم که ان‌شاءالله با فراهم آمدن مقدمات لازم میزبان زائران حرم‌های مطهر خواهیم بود.»

پیش‌تر دولت ایران از آغاز فعالیت‌های «کم ریسک» بعد از پایان تعطیلات عید نوروز خبر داده بود.

این در حالیست که تصمیم دولت برای آغاز فعالیتهای کسب و کاری از طرف وزارت بهداشت، شورای شهر تهران و جامعه پزشکان مورد انتقاد قرار گرفته بود.

سازمان جهانی بهداشت در خصوص پیامدهای خطرناک پایان دادن به محدودیت‌ها هشدار داده بود.

چندین کشور جهان تا کنترل همه‌گیری ویروس کرونا قرنطینه اعمال شده را تمدید کرده‌اند.

متولی آستان قدس رضوی در این پست اینستاگرامی همچنین از بازگشایی آستان های حضرت معصومه، حضرت احمدبن موسی، حضرت عبدالعظیم حسنی، مسجد جمکران و سازمان اوقاف خبر داده است.

هر ساله میلیون‌ها نفر برای بازدید از آرامگاه امام رضا به مشهد سفر می‌کنند و آستان قدس رضوی تشکیلاتی عظیم و فعالیت‌های گسترده اقتصادی دارد.

حرم امام رضا از اواخر اسفند ماه به روی عموم بسته شد و سخنرانی سالانه آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران هم در آن لغو شد.

تعطیلی مکان‌های مذهبی و مساجد به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا با مخالفت افراد و گروههای نزدیک به حکومت یا قشر مذهبی همراه بود.

مهمترین این مخالفتها ایجاد کمپین لیسیدن ضریح و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و حمله به حرم حضرت معصومه در قم بود.

احمد علم‌الهدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌‌ای در مشهد، از جمله کسانی بود که با تعطیلی نماز جمعه برای مقابله با ویروس کرونا مخالفت می‌کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا