آذربایجانایران

تداوم بازداشت خشونت‌آمیز فعالین ملی آذربایجان؛ «آراز امان» در تبریز بازداشت شد

در ادامه موج جدید بازداشت‌های همراه با ضرب و شتم فعالین مدنی در آذربایجان؛ «آراز امان» روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ از سوی نیروهای امنیتی- انتظامی ایران در تبریز بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

بر اساس گزارش نزدیکان این فعال، روز دوشنبه ۱۶ بهمن نیروهای پرتعداد لباس شخصی که با چندین خودروی سواری آمده بودند، به صورت وحشیانه با شکستن قفل درب وارد منزل پدری وی شده که این فعال موفق به فرار از پشت بام می‌گردد.

نیروهای امنیتی به خاطر اینکه دست خالی برنگردند دو تن از کارگرها با نام‌های «وحید حسین‌نژاد» و «داود هاشمی» که در همان زمان در منزل پدری ایشان مشغول به کار بودند به عنوان گروگان گرفته و با خود می‌برند تا آراز خود را تحویل نیروهای امنیتی دهد. دو شخص مزبور بعد‌ از یک روز آزاد می‌شوند.

پس از آن نیروهای امنیتی با هجوم به منزل شخصی برای تفتیش ایجاد رعب و وحشت کرده و با افتراهایی نظیر این که وی مرتکب قتل شده و اقدام به فروش مواد مخدر کرده سعی می‌کنند حاضرین و همسایگان را مرعوب کنند.

در نهایت با تهدید به بازداشت همسر ایشان روز چهارشنبه موفق به دستگیری ایشان می‌شوند. بنا بر گزارشها در حین دستگیری به علت ضرب و شتم شدید سر وی زخمی و احتمالا شکسته شده است.

مامورین همچنین دوربین‌های مشرف به محل بازداشت را ضبط و با خود برده‌اند.

تا لحظه تنظیم این خبر از اتهام و دلایل بازداشت این فعال آذربایجانی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا