ایرانخاورمیانه

آمریکا علی‌رغم حملات موشکی می‌گوید که با حوثی‌ها در جنگ نیست

دولت ایالات متحده روز پنج‌شنبه گفت که به‌رغم حملات ارتش آمریکا به مواضع حوثی‌های یمن، با این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران در حال جنگ نیست.

سابرینا سینگ، سخنگوی پنتاگون، اظهار داشت: «ما به دنبال جنگ نیستیم و فکر نمی‌کنیم که الان در حال جنگ باشیم. ما نمی‌خواهیم که یک جنگ منطقه‌ای در بگیرد.»

با این حال این مقام وزارت دفاع آمریکا تصدیق کرد که حوثی‌ها همچنان به شلیک موشک‌های کروز و موشک‌های ضدکشتی به کشتی‌های تجاری و ملوانان بی‌گناه در دریای سرخ ادامه می‌دهند.

سابرینا سینگ در ادامه عنوان کرد: «اقدامی که ما با متحدان خود انجام می‌دهیم دفاع از خود است. ما مطمئناً نمی‌خواهیم شاهد گسترش این جنگ و تبدیل آن به یک جنگ منطقه‌ای باشیم. ما اساسا نمی‌خواهیم که این جنگ ادامه پیدا کند.»

شورشیان حوثی در یمن از ماه نوامبر با ادعای حمایت از فلسطینی‌ها در جنگ غزه، ده‌ها فروند کشتی تجاری را در دریای سرخ هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داده‌اند. اما بسیاری از کشتی‌هایی که هدف حملات حوثی‌ها قرار گرفته‌اند، هیچ ارتباطی با اسرائیل ندارند.

آمریکا در واکنش به این حملات یک گروه ضربت دریایی بین‌المللی ایجاد کرده و توانسته که بسیاری از حملات موشکی و پهپادی حوثی‌ها را دفع کند.

ارتش آمریکا همچنین چندین بار مواضع حوثی‌ها در یمن را نیز هدف حملات خود قرار داده. شمار این حملات در یک هفته گذشته چهار بار بوده که در یک مورد آن، نیروهای آمریکایی توانستند موشک‌های ضدکشتی حوثی‌ها را که آماده شلیک به کشتی‌های تجاری بودند، منهدم کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا