جهان

بریتانیا پول‌های روسیه را برای پرداخت غرامت جنگ به اوکراین مسدود نگه می‌دارد

بر اساس ارزیابی‌های بانک جهانی، سازمان ملل، کمیسیون اروپا و دولت اوکراین، هزینه تخمینی بازسازی و احیای ساختارها در اوکراین، بر اثر تداوم جنگ تاکنون به بیش از 400 میلیارد دلار افزایش یافته است.

دولت بریتانیا، روز دوشنبه، 29 خرداد اعلام کرد که قصد دارد سیاست تحریم‌های خود علیه روسیه را تشدید کند.

 

به گزارش «رویترز»، در چارچوب سیاست‌ تحریمی بریتانیا علیه مسکو، تصویب قانونی مسدود نگه داشتن دارایی‌های روسیه تا زمانی که پوتین با پرداخت غرامت جنگ به اوکراین موافقت کند، ادامه خواهد یافت.

 

اقدامات تحریمی جدید بریتانیا هر فردی که در فهرست تحریم‌ها گنجانده شده است را ملزم می‌کند دارایی‌ها و سپرده‌های خود در بریتانیا را اظهار کند.

 

دولت بریتانیا همچنین گفت که مسیر جدیدی برای دارایی‌های مسدود شده وجود خواهد داشت تا به بازسازی اوکراین اهدا شود. این منجر به لغو تحریم‌های فردی نمی‌شود.

 

این طرح‌ها در حالی اعلام می‌شود که بریتانیا طی هفته جاری در تدارک برای میزبانی کنفرانس بازسازی اوکراین است. این برنامه بر ایجاد حمایت بین‌المللی برای بازسازی اوکراین از جنگ و چگونگی مشارکت بخش‌های خصوصی در طرح‌های بازسازی، تمرکز خواهد یافت.

 

از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته، بریتانیا بیش از 18 میلیارد پوند (23 میلیارد دلار) دارایی‌های بیش از 1550 فرد و نهاد روسی از جمله رومن آبراموویچ، مالک سابق باشگاه فوتبال چلسی را مسدود کرده است.

 

جیمز کلورلی، وزیر خارجه بریتانیا روز دوشنبه گفت که نیازهای بازسازی اوکراین «بسیار زیاد» خواهد بود و اقدامات جدید «تضمین می‌کند که روسیه برای بازسازی کشوری که بی‌ملاحظه به آن حمله کرده است، هزینه می‌پردازد.»

 

قانون جدید به دولت بریتانیا اجازه می‌دهد تا با اصلاح اهداف، تحریم‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند. این قانون بیان می‌کند که تحریم‌ها می‌توانند برای الزام روسیه به پرداخت غرامت استفاده شوند.

 

بر اساس ارزیابی‌های بانک جهانی، سازمان ملل، کمیسیون اروپا و اوکراین، هزینه تخمینی بازسازی و احیای ساختارها در اوکراین تاکنون به بیش از 400 میلیارد دلار افزایش یافته است.

 

دولت بریتانیا گفته است که جزئیات نحوه توزیع هر گونه پول از سوی افراد تحریم شده برای پرداخت هزینه بازسازی اوکراین توسط یک صندوق در آینده اعلام خواهد شد.

 

بر اساس بیانیه دولت بریتانیا، «هیچ اجباری از سوی افراد برای تشویق آنها به انتقال وجوه وجود نخواهد داشت و هیچ پیشنهادی برای رفع تحریم‌ها در ازای اهدای کمک مالی وجود نخواهد داشت.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا