ایرانجهان

مقامات هند سپاه پاسداران را مسئول انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو اعلام کرد

روزنامه هندوستان تایمز گزارش داد، «نیروی قدس [سپاه پاسداران] ایران»، «در پشت توطئه تروریسم» در تاریخ ۲۹ ژانویه در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی‌نو است. 

روزنامه «هندوستان تایمز» به نقل از مقامات ضد تروریسم هند گزارش داد، «نیروی قدس [سپاه پاسداران] ایران»، «در پشت توطئه تروریسم» در تاریخ ۲۹ ژانویه در نزدیکی سفارت اسرائیل در دهلی نو است.

همچنین بخوانید: «جیش الهند»، مسئولیت انفجار در نزدیکی سفارت اسرائیل را پذیرفت

هندوستان تایمز همچنین گزارش داده است که عوامل این حمله، شواهد را طوری طراحی کرده بودند که این حمله کار گروه داعش به نظر برسد ولی مقام‌های هندی اطمینان یافته‌اند که یک گروه شیعه تحت حمایت سپاه که «جیش‌الهند» نام گرفته است، عامل اجرای این حمله بوده است.

این روزنامه می‌نویسد، به عقیده «سازمان های ضد ترور» هندوستان، «این انفجار بخشی از جنگ نامتقارن است که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران علیه اسرائیل انجام می شود.»

یک متخصص ضد ترور که خواست نامش فاش نشود و اکنون در حال پیگیری ارتباط ایران و افراد مرتبط با انفجار است گفت: “اینكه بمب از شدت بالایی برخوردار نبوده و هیچ هدف انسانی را مورد حمله قرار نداده است، شاید به این دلیل بود كه ایرانیان نمی خواستند با یك ملت دوست مانند هند خصومت بیفتد. اما پیام واضح بود و تهدید واقعی است.”

پس از آنکه سه مأمور نیروی قدس سپاه پاسداران ایران همسر وابسته دفاعی اسرائیل در هند را با بمب مغناطیسی در ۱۳ فوریه ۲۰۱۲ (در دهلی) از طریق یک عامل هندی هدف قرار دادند، دولت مانموهان سینگ (دولت وقت هند) نه تنها تهدید به اخراج دیپلمات های ایرانی کرد بلکه به کاهش رابطه دیپلماتیک با ایران نیز کرد. در آن زمان مأموران سپاه قدس موفق به فرار از هند شدند.

هندوستان تایمز در پایان می‌افزاید، پیامدهای دخالت ایران در حمله به سفارت اسرائیل این بار بسیار جدی خواهد بود زیرا دولت نارندرا مودی، علی رغم فشارهای جهانی روابط خود با تهران را ادامه داده است. آژانس های امنیتی هندی گفتند که قطعاً این بار اقدامی انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا