سلامتی و زندگی

نماینده مجلس: خطر مرگ، کودکان زلزله‌زده سراب را تهدید می‌کند

نماینده سراب در مجلس ایران ضمن توصیف وضعیت مناطق زلزله‌زده آذربایجان گفت: «سرما آنقدر شدید است که خطر مرگ، کودکان را تهدید می‌کند.»

یوسف داودی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس ایران در تذکری شفاهی خطاب به حسن روحانی رییس جمهور این کشور، گفت: زلزله اخیر سراب و میانه موجب خسارات فراوانی شده است.

 

او ادامه داد: بسیاری از مردم به ویژه روستاییان بی‌خانمان شده‌اند. از زمان زلزله تا به حال به ۱۰۰۰ واحد مسکونی که کاملا تخریب شده بودند اعتبارات بلاعوض و وام تخصیص یافته است، اما برای ۲۰۰۰ واحد مسکونی روستایی که بعضی کاملا تخریب و بعضی نیازمند تعمیر است هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: سرمای شدید زمستان شرایط سختی را برای روستاییان سراب به وجود آورده است. سرما آنقدر شدید است که خطر مرگ، کودکان را تهدید می‌کند.

خاطرنشان می گردد که ۱۷ آبان سال جاری، زلزله‌ای به بزرگی ۵,۹ ریشتر ورنکش واقع در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی را لرزاند، جان ۵ تن را گرفت و همچنین سه هزار روستا را در سراب و میانه را تخریب کرد.

یکشنبه یکم دی نیز، نماینده میانه در مجلس ایران از عدم رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان میانه انتقاد کرده و گفته بود: «اکنون در پای کوه‌های میانه میزان زیادی برف باریده و این موضوع زندگی را برای زلزله زدگان در چادر و محل اسکان‌های ابتدایی سخت کرده است».

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا