جهانخاورمیانه

حملات هوایی «اسرائیل به حومه دمشق»

خبرگزاری دولتی سوریه شامگاه پنجشنبه از حمله هوایی منتسب به اسرائیل به اهدافی در حومه دمشق، پایتخت این کشور، خبر داد.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از یک مقام نظامی اعلام کرد که پدافند هوایی این کشور بیشتر موشک‌های شلیک شده توسط جنگنده‌های اسرائیلی را سرنگون کرده است.

طبق این گزارش، جنگنده‌های اسرائیل بر فراز بلندی‌های جولان اهدافی را هدف قرار دادند که فقط خسارت مادی برجای گذاشت.

خبرگزاری رسمی سوریه جزئیات بیشتری از این حمله ارائه نکرده است. ساعاتی پیش از گزارش «سانا»، رسانه‌های سوری از حملات هوایی اسرائیل به حومه دمشق خبر داده بودند.

در همین زمینه، دیدبان حقوق بشر سوریه، که تحولات سوریه را رصد می‌کند از حمله هوایی اسرائیل به فرودگاه دمشق خبر داد.

طبق این گزارش، انفجارهایی در اطراف فرودگاه بین‌المللی دمشق رخ داده است و هدف اصلی «حمله هوایی» منتسب به اسرائیل فرودگاه پایتخت سوریه بود.

از زمان آغاز جنگ در غزه در ۱۵ مهرماه، اسرائیل حملات خود به سوریه را تشدید کرده است.

در «حمله هوایی اسرائیل» به دمشق، پایتخت سوریه، در دوشنبه چهارم دی ماه سید رضی موسوی، یک فرمانده ارشد نیروی قدس سپاه پاسداران، کشته شد.

شبه‌نظامیان نیابتی ایران در سوریه، عراق، لبنان و یمن از زمان آغاز جنگ غزه حملاتی علیه اسرائیل و نیروهای آمریکایی در منطقه انجام داده و آمریکا و اسرائیل نیز حملات متقابلی به مواضع آنها داشته‌اند.

جمهوری اسلامی مدعی است که نیروهای سپاه تنها نقش مستشاری در سوریه دارند؛ در حالی که طبق گزارش‌های یک نهاد ناظر بر تحولات سوریه طی یک دهه گذشته با بسیج ده‌ها هزار نیروی ایرانی، افغان، پاکستانی و شهروندان دیگر کشورها، آنها را آموزش داده و برای جنگ به سوریه اعزام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا