جهان

حمله چریکی به «اردوگاه روسی» در مرکز کشور مالی

بنا به اعلام مقامات محلی مالی در حمله به اردوگاه نظامیان روسی هواپیماهای آنها هدف قرار گرفته و بخشی از فرودگاه مجاور محل استقرار نیروهای روسی به محاصره افراد تندرو در‌آمده است

دو مقام منتخب محلی در کشور مالی و یک منبع دیپلماتیک به «فرانس‌پرس» گفتند مهاجمانی که گمان می‌رود افراد تندرو باشند، شنبه دوم اردیبهشت به یک اردوگاه ارتش در مرکز این کشور که آن را «اردوگاهی روسی» توصیف کردند، حمله‌ور شدند.

نظامیان حاکم در مالی در سال 2022، همکاری خود را با «مربیان» نظامی روسیه آغاز کرد اما مخالفان رژیم می‌گویند که آنها، مزدوران وابسته به گروه شبه‌نظامی «واگنر» هستند.

یک مقام منتخب محلی، به شرط عدم افشای نام او به «خبرگزاری فرانسه» گفت: «ما هنوز آماری از خسارات جانی نداریم ولی اوضاع همچنان آشفته است و تروریست‌ها فرودگاه و اردوگاه روسی مجاور آن را هدف قرار دادند.»

دو مقام نظامی مالی نیز تایید کردند که این حمله در شهرک «سواره» در منطقه «موپتی» رخ داده است.

یکی دیگر از مقامات محلی گفت:«اردوگاه روسی و هواپیماهای آن هدف قرار گرفتند و تروریست‌ها، بخشی از فرودگاه را محاصره کردند.»

این مقام مسئول گفت:«سربازان سنگالی وابسته به هیئت سازمان ملل برای برقراری ثبات در مالی «مینوسما»، موفق شدند، پیشروی تروریست‌ها را کند کنند».

اردوگاه «مینوسما»، بیش از چهار هکتار وسعت دارد و در نزدیکی فرودگاه و اردوگاه ارتش مالی که روس‌ها در آنجا استقرار دارند، واقع شده است.

یک مقام نظامی مالی نیز در ارتباط با این حادثه گفت: «ما با یک حمله تروریستی در «سواره» مواجه هستیم و افراد ما، حضور میدانی دارند.»

یک منبع نظامی دیگر با اشاره به این که «این حمله پیچیده، نیازمند استفاده از خودروی بمب‌گذاری شده و تاکتیک‌های جنگ چریکی بود»، افزود که پیآمدهای این حمله، متعاقبا اعلام خواهد شد.

ژنرال‌های حاکم در باماکو، پایتخت مالی از زمان کودتای 2020، هم‌پیمانی خود را با فرانسه و شرکای اروپایی آن در مبارزه با تروریسم، متوقف کرده و تصمیم گرفتند، برخوردی باز با روسیه را در ابعاد نظامی و سیاسی در‌پیش بگیرند.

شورای نظامی همچنین مقرر داشت، همکاری با صدها تن از مربیان نظامی روسی را در پیش بگیرد، در حالی که به گفته قدرت‌های غربی، این به اصطلاح مربیان، مزدوران گروه شبه‌نظامی روسی «واگنر» هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا