ایراندانش و فن آوری

بیش از ۶۴ هزار داوطلب در کنکورهای ریاضی و انسانی شرکت نکردند

همزمان با آغاز برگزاری کنکورهای علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت هشت صبح امروز، بیش از ۶۴ هزار نفر در این ۲ آزمونشرکت نکردند.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از ایرنا، بر اساس آماری که فاطمه زرین آمیزی،‌ سخنگوی سازمان سنجش آموزش ایران امروز پنجشنبه ۳۰ مرداد اعلام کرد، در کنکور گروه علوم ریاضی و فنی از ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ کارت صادر شده ۱۳۵ هزار و ۸۶۱ نفر کارت دریافت کردند. همچنین در گروه آزمایشی علوم انسانی، تعداد ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ کارت صادر شد که ۳۱۰ هزار و ۹۵۹ نفر کارت ورود به جلسه دریافت کردند.

بر این اساس، ۱۹ هزار و ۳۸۹ نفر در کنکور علوم ریاضی و فنی و ۴۴ هزار و ۶۲۱ نفر در کنکور علوم انسانی کارت ورود به جلسه دریافت نکردند و غایب این ۲ آزمون محسوب می شوند؛ آمار غایبان این ۲ آزمون در کل ۶۴ هزار و ۱۰ نفر است.

آزمون سراسری امسال ۶۰ داوطلب کرونایی دارد؛ ۴ نفر از این تعداد در گروه علوم ریاضی و فنی و  ۱۱ نفر دیگر در گروه علوم انسانی است.

از سوی دیگر گزارشاتی منتشر می‌شود که برای دومین‌بار متوالی سوالات کنکور لو رفته و تصاویری از آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

روز چهارشنبه تصاویری از سوالات کنکور آزمایشی گروه هنر در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

در پی آن سازمان سنجش اعلام کرد یک داوطلب کرونایی که موفق به بردن گوشی همراه خود به بیمارستان محل آزمون خود شد، اقدام به این کار کرده بود.

آزمون کنکور در گروه هنر دیروز چهارشنبه ۲۹ مرداد با حدود ۱۱ هزار غایب برگزار شده بود.

سخنگوی سازمان سنجش روز ۲۹ مرداد در گفتگویی با خبرگزاری مهر، اعلام کرد که تاکنون از میان کل کارت‌های صادرشده بیش از ۴۱۲ هزار نفر کارت خود را دریافت نکرده  یا هنوز دریافت نکرده‌اند.

کنکور سراسری امسال در حالی برگزار می‌شود که اختلاف‌نظرها و ابهامات درخصوص برگزاری آن تا یک روز پیش از آغاز این آزمون همچنان میان مسئولان ارشد کشور ادامه داشت.

برخی مسئولان حوزه بهداشت و کارشناسان سلامت درباره تشدید موج شیوع کرونا در صورت برگزاری کنکور ابراز نگرانی کرده بودند.

در همین زمینه مجمع انجمن‌های گروه‌ پزشکی ایران در نامه‌ای به روحانی هشدار داد در صورت  رعایت نکردن توصیه‌های کارشناسانه در این آزمون‌ها «ابتلا و مرگ‌ومیر با ابعادی به مراتب دهشتناک‌تر» رخ خواهدداد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا