جهانفرهنگ و هنر

آکادمی اسکار ۴ هنرمند ایرانی را به عضویت خود درآورد

آکادمی علوم اسکار در واکنش به اتهام‌ نژادپرستی و جنسیت‌زدگی، و در راستای کثرت‌گرایی اتنیکی و برابری جنسیتی شمار زنان و هنرمندان در اقلیت خود را افزایش داده است.

آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) ۸۱۹ هنرمند را به عنوان اعضای جدید خود دعوت به‌عمل آورد که شمار قابل توجهی از اعضای جدید زن و از هنرمندان در اقلیت هستند.

نرگس آبیار  (نویسنده)، ستار اورکی (آهنگساز) ، سمیرا مخملباف (سینماگر) و علی عباسی (سینماگر ایرانی−دانمارکی)  نام چهار هنرمند ایرانی است که به آکادمی اسکار دعوت شدند.

آکادمی اسکار طبق روال هر سال، از شخصیت‌های هنری برای عضویت در این آکادمی دعوت می‌کند.

آکادمی علوم و هنرهای سینما (اسکار) امسال در واکنش به اتهام نژادپرستی و جنسیت‌زدگی شمار بیشتری از هنرمندان زن و هنرمندان منسوب به سایر اتنیک‌ها را به عضویت قبول کرده است.

این آکادمی اعلام کرده که از ۸۱۹ عضو جدید خود، ۳۶ درصد را عضو غیرسفیدپوست و در مجموع ۴۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

همچنین اعلام شده که از مجموع کل اعضا آکادمی ۴۹ درصد از ۶۸ کشور مختلف هستند.

دیوید رابین رئیس آکادمی اسکار گفت: «از اینکه عضویت این هنرمندان و دست‌اندرکاران سرآمد علوم و هنرهای تصاویر متحرک را خوشامد می‌گوییم خوشحال هستیم. ما برای همیشه استعدادهای شگرف را که انعکاس دهنده تنوع غنی جامعه جهانی فیلم است را پذیرا هستیم.»

پیش از این نیز برخی از  سینماگران ایران مانند رخشان بنی‌اعتماد، اصغر فرهادی، گلشیفته فراهانی،لیلا حاتمی، نازنین بنیادی، بهمن قبادی، محمد رسول اف، هایده صفی یاری، محمد رضا دلپاک، هنگامه پناهی و محسن موسوی  برای عضویت در آکادمی اسکار دعوت شده بودند.

تعداد اعضای غیرآمریکایی این آکادمی از سال ۲۰۱۵ تا کنون سه برابر شده است.

این اعضا در مورد اهدای جوایز اسکار به فیلم‌ها و فیلمسازان تصمیم‌گیری می‌کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا