آذربایجانایران

ممانعت نیروهای امنیتی ایران از حضور «محمد عبادی» در کنسرت یاپراق در ارومیه

نیروهای امنیتی ایران از حضور محمد عبادی، فعال فرهنگی و رئیس انجمن فرهنگی و هنری آشیقلار آذربایجان شرقی در کنسرت گروه «ساری تئل» جلوگیری کردند. این در حالی است که نام آقای عبادی به عنوان مجری کنسرت در پوستر تبلغاتی گروه درج شده بود.

محمد عبادی در صفحه اینستاگرامش در این رابطه نوشت: «در پی تعقیب دوستان گرامی مبنی بر عدم حضور بنده در اجرای کنسرت «یارپاق» گروه «ساری تئل» مورخه ۱۰ آبان در اورمیه به اطلاع می‌رسانم، در کل فعالیت ۳۰ ساله بنده در صحنه‌های رسمی فرهنگی، ادبی و موسیقیایی در داخل و خارج کشور، تاکنون هیچ‌وقت در هیچ شهری از تبریز گرفته تا تهران، هیچ ارگانی مانع حضور بنده در صحنه نشده است. منتهی برای اولین بار مسئولان محترم آذربایجان غربی با نادیده گرفتن توافق و درج اسم بنده در پوستر تبلیغاتی کنسرت مذکور، اجازه حضور و اجرای بنده به‌عنوان مجری در این کنسرت را ندادند.»

همچنین اداره اطلاعات با فشار بر آشیق «قربان علیاری» سرپرست گروه «ساری تئل» سعی داشت کنسرت چهارشنبه شب  این گروه را لغو کند اما با مقاومت آشیق قربان و حمایت برخی چهره‌های فرهنگی شهر اورمیه این کنسرت در یک فضای امنیتی و تحت‌فشار برای اتمام هرچه سریع‌تر برنامه از سوی وزارت اطلاعات، برگزار و با استقبال پرشور شهروندان اورمیه مواجه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا