آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

«روزبه پیری» از زندان تبریز آزاد شد

روزبه پیری، فعال مدنی و نویسنده آذربایجانی، امروز چهارشنبه ۷ مهر، با تودیع قرار وقیقه ۳۰۰ میلیون تومانی موقتا از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

روزبه پیری، فعال مدنی و نویسنده آذربایجانی، امروز چهارشنبه ۷ مهر، با تودیع قرار وقیقه ۳۰۰ میلیون تومانی موقتا از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

یاشار پیری، برادر این فعال آذربایجانی در صحفه اینستاگرام خود نوشت، اتهام مطروحه در مرحله مقدماتی دادرسی علیه روزبه پیری «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» در ارتباط با نگارش «جزوه تاریخی غرب آذربایجان از دیروز تا امروز وظیفه ما برای فرداها» توسط وی، عنوان شده است.

پیری در تاریخ ۱۸ شهریور، توسط نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و به اداره اطلاعات منتقل شده بود.

بر اساس گزارشات منتشر شده با نقل از شاهدان، روزبه پیری هنگام بازداشت از سوی مامورین امنیتی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

پس از انتشار این گزارشات، خانواده پیری با تنظیم شکواییه‌ای خطاب به بازپرس شعبه شانزده گلکار تبریز، خواهان برخورد با ضرب و شتم کنندگان فرزندشان حین بازداشتش شده و از موسوی، بازپرس پرونده خواسته اند اجازه معاینه پزشک معتمد پزشکی قانونی از فرزندشان در بازداشتگاه را صادر نماید تا آثار ضرب و جرح بر روی این فعال آذربایجانی از بین نرود.

روزبه پیری سردبیر نشریه تبریز، موسس تشکل دانشجویی نوید اعتدال و مترجم کتاب «سلطان محمد فاتح» می‌باشد که پیش‌ از این نیز بارها به دلیل فعالیت های مدنی خویش بازداشت و به زندان محکوم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا