آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

آخرین جلسه بازپرسی ولی اسدی در قزوین برگزار شد

ولی اسدی، فعال مدنی تورک ساکن قزوین، امروز یکشنبه ۲ خرداد با حضور در شعبه سوم بازپرسی دادسرای این شهر آخرین دفاعیات خود را ارایه داد.

ولی اسدی، فعال مدنی تورک ساکن قزوین، امروز یکشنبه ۲ خرداد در پی احضاریه‌ای که هفته گذشته از سوی شعبه سوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان دریافت کرده بود با حضور در آن شعبه آخرین دفاعیات خود در برابر اتهام انتسابی «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» را ارائه کرد.

این فعال آذربایجانی هفتم بهمن ماه سال ۱۳۹۹ با اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق فعالیت در شبکه‌های مجازی از سوی اداره اطلاعات قزوین بازداشت و پس از یک هفته بازجویی با قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بطور موقت آزاد شد.

در سالهای گذشته فشارهای امنیتی بر استان قزوین همگام با دیگر مناطق آذربایجانی روند رو به رشدی گرفته و فعالین مدنی زیادی در این استان احضار، بازجویی، بازداشت و بر علیه‌شان تشکیل پرونده شده است.

ممانعت چندین ساله در صدور مجوز برای درخواست نهاد مردمی «وارلیق»، ممانعت از برپایی جلسات فرهنگی و کلاسهای زبان تورکی، تشکیل پرونده برای فعالین مجازی این استان تحت اتهام فعالیتهای قومی، برخوردهای امنیتی شدید با گروههای طرفدار تراختور در این استان، عدم تأیید صلاحیت فعالین فرهنگی و مدنی آذربایجانی داوطلب در انتخابات شهرهای این استان، بخشی از برخوردهای تنگ‌نظرانه مراکز امنیتی در مواجهه با مسئله تورک‌ها و آذربایجان در این استان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا