اجتماعیایرانسیاست

با پایان مرخصی بهنام شیخی به زندان اوین بازگشت

بهنام شیخی، فعال مدنی تورک ساکن تهران با اتمام زمان مرخصی، شنبه ۱ خرداد جهت سپری نمودن باقیمانده محکومیت ۲ ساله خود به زندان اوین بازگشت.

بهنام شیخی سامانلو، فعال مدنی تورک ساکن تهران با اتمام زمان مرخصی، روز شنبه ۱ خرداد جهت سپری نمودن باقیمانده مدت محکومیت ۲ ساله خویش به زندان اوین بازگشت.

این زندانی سیاسی آذربایجانی ۱ اردیبهشت ماه در رابطه با پیک چهارم ویروس کرونا‌ و کاهش تراکم زندان‌های ایران با تودیع قرار وثیقه از زندان به مرخصی اعزام شده بود.

بهنام شیخی سامانلو»، «حمید منافی نظرلو» و «علیرضا فرشی دیزج‌یکان» در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۹ در شهر تهران با ضرب و شتم بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان اوین منتقل شدند.

بهنام شیخی سامانلو»، «حمید منافی نظرلو» و «علیرضا فرشی دیزج‌یکان» در اسفندماه سال ۱۳۹۲ به اتهام شرکت در مراسم زبان مادری به همراه اکبر آزاد  بازداشت و پس از آن در سال ۱۳۹۵ توسط دادگاه انقلاب بهارستان به ۱۰ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند.

پس از اعتراض این فعالین به حکم صادره که از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» صادر شده بود، از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تهران به ۲ سال حبس تعزیری و ۲ سال تبعید کاهش یافت.

مهرداد شیخی سامانلو، برادر بهنام، دیگر فعال آذربایجانیست که هم اکنون در زندان مرکزی اردبیل در حال گذراندن دوران محکومیت ۶ ماهه خویش است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا