جهان

آغاز دادگاه جنایتکار ایرانی-عراقی که در برلین زنی را مثله کرد

دادگاه رسیدگی به جنایت مرد ایرانی-عراقی که دست و پای دوست دختر خود را بسته به او تجاوز کرده و سپس او را مثله کرده بود، در برلین آغاز شد. این فرد با نام عبدالله رندانی، حدود ۹ سال پیش در پی این جنایت به ایران فرار کرد.

مردی از سر انتقام‌جویی در حالی که دست و پا و دهان دوست دخترش را بسته بود، با چاقو قربانی را مثله کرد. به هنگام ارتکاب این جنایت، دختر کوچک این زن نیز با دست و پا و دهان بسته در اتاق همجوار حضور داشته است.

این صحنه‌ی جنایتی است که در اکتبر ۲۰۱۲ در منطقه شونه‌برگ برلین رخ داد. فرد مظنون به جنایت یک ایرانی‌-عراقی به نام “امید ر” بوده است. او پس از ارتکاب جنایت به ایران فرار می‌کند.

پلیس برلین در سال ۲۰۱۲ با انتشار عکسی از متهم، او را “عبدالله رندانی”، معروف به “امید رمضانی” معرفی کرد.

فرد مظنون به ارتکاب جنایت از روز پنجشنبه ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) در مقابل دادگاه قرار گرفته و محاکمه او آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، در دادخواست دادستانی این فرد به دو فقره تلاش برای قتل، تجاوز و ایراد جراحت سنگین بر بدن متهم شده است.

وکلای مدافع متهم ۵۴ ساله در آغاز جلسه رسیدگی دادگاه اعلام کردند که موکل آن‌ها فعلا حاضر به هیچ گونه اظهاراتی نیست.

بر اساس دادخواست، این فرد متولد عراق با تابعیت هلند، دوست دختر خود را مورد بدرفتاری و آزار جسمی و روحی قرار داده است.

متهم قربانی را مورد بدرفتاری جنسی قرار داده و با چاقو، پستان، بینی و اندام جنسی زن را به شدت مجروح کرده است. او پیش از این عمل، دختر در آن زمان ده ساله زن را در اتاق مجاور با دست و پای بسته حبس کرده بود.

قربانی که یک زن ایرانی ساکن برلین است، با بدنی به شدت مجروح موفق می‌شود پنجره آپارتمان خود را گشوده و به فریاد کمک بطلبد. یک رهگذر صدای کمک‌خواهی او را شنیده و با پلیس تماس می‌گیرد.

رونالد وبر، وکیل مدافع شاکی زن در حاشیه این دادگاه گفته است: «شدت جراحت‌هایی که بر بدن زن وارد شدند، غیرقابل تصور است.» او افزود که با رسیدگی‌های سریع پزشکی، در این فاصله جراحت‌های این زن بهبود یافته‌اند.

فرد متهم به هنگام ارتکاب جنایت به زن گفته بود: «باید دست به این کار بزنم، چون می‌خواهی از من جدا بشوی.»

متهم در ایران به دلیل همین اتهامات مرتکب شده در آلمان به زندان محکوم شده و در تا زمان آزادی در ماه مه ۲۰۱۹ در زندان به سر می‌برده است. او پس از آزادی از زندان راهی هلند شده است.

فرد مجرم در سال ۲۰۲۰ در هلند دستگیر و در ژوئیه ۲۰۲۱ به مقامات قضایی آلمان تحویل داده شد.

پیش از این دیوان عالی اروپا به این مسئله پرداخته بود که در این مورد خاص ممنوعیت مجازات مضاعف صدق می‌کند، زیرا او یک بار در ایران محاکمه و محکوم شده است.

دیوان عالی اروپا در رابطه با درخواست تحویل متهم به آلمان اعلام کرد که ممنوعیت مجازات مضاعف در مورد این فرد صدق نمی‌کند.

جلسه بعدی دادگاه برای روز ۲۷ ژانویه تعیین شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا