جهانسیاست

آمریکا و متحدانش چین را به حملات سایبری متهم کردند

آمریکا و متحدانش از جمله اتحادیه اروپا و ناتو چین را به دلیل حملات گسترده سایبری به ده ها هزار ایمیل مایکروسافت سازمان‌های مختلف، محکوم کردند.

ایالات متحده و متحدانش از جمله اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) چین را به دلیل حملات گسترده سایبری از جمله به ده ها هزار سیستم ایمیل مایکروسافت سازمانهای مختلف، محکوم کردند.

وزارت دادگستری ایالات متحده همچنین کیفرخواستی علیه افراد مرتبط با وزارت امنیت چین را که گفته می شود دانشگاه ها، دولت ها و شرکت ها را بین سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ هدف قرار داده است، صادر کرد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، در حالی که بیشتر کشورهای اروپایی پکن را به اجازه فعالیت هکرها در خاک خود متهم می‌کنند، ایالات متحده و انگلستان گفتند که حکومت چین مستقیماً با آنها همکاری می کند.

با این حال، بر خلاف هک سولارویندز در آوریل که منجر به تحریم های ایالات متحده علیه روسیه شد، محکومیت چین با تحریم همراه نبود.

پنج نمایندگی دیپلماتیک مختلف چین ادعاها را به دلیل آنچه فقدان شواهد عنوان کرده‌اند، محکوم کردند.

زولان کانو، روزنامه نیویورک تایمز، می نویسند: “با تحریم روسیه و سازماندهی متحدان برای محکوم کردن چین، دولت [جو] بایدن با دو دشمن اصلی ژئوپلیتیک خود عمیقاً به جنگ سرد دیجیتال پرداخته است.”

بن بوکانان از مرکز امنیت و فناوری نوظهور می نویسد: “تمهیدات سه‌گانه دفاع، بازدارندگی و اختلال نیز گاهی مواقع کافی نخواهد بود. بنابراین ایالات متحده در مورد جاسوسی اینترنتی باید تمرکز خود را از مشکلی که باید حل شود به شرایطی تبدیل کند که برای همیشه مدیریت شود.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا