جهانخاورمیانه

ائتلاف عربی: موشکهای بالستیک حوثی‌ها در مناطق خالی از سکنه عربستان فرود آمدند

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی روز دوشنبه ۲۵ اسفند گفت، دو موشک بالستیک حوثی‌ها در مناطق مرزی خالی از سکنه در جنوب عربستان سعودی فرود آمد. 

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی در بیانیه ای که توسط رسانه های دولتی منتشر شد گفت، دو موشک بالستیک شلیک شده توسط گروه حوثی های مورد حمایت ایران در یمن روز دوشنبه ۲۵ اسفند در مناطق مرزی خالی از سکنه در جنوب عربستان سعودی فرود آمد.

بعداً این ائتلاف اعلام کرد که یک انبار موشکهای بالستیک و سکوهای پرتاب را در استان صعده در شمال یمن، جایی که می گوید موشکها از آنجا پرتاب شده اند منهدم کرده است.

ائتلاف گفت: “ما اقدامات عملیاتی را برای خنثی سازی و از بین بردن منابع تهدید برای محافظت از غیرنظامیان انجام می دهیم”.

ائتلاف همچنین بامداد روز سه شنبه ۲۶ اسفند گفت که یک پهپاد انفجاری را که به سمت خمیس مشیط شلیک شده بود نیز رهگیری کرده است.

حملات حوثی ها به عربستان سعودی در هفته های اخیر افزایش یافته است. در ۷ مارس (۱۷ اسفند)، ائتلاف گفت که تعداد زیادی از پهپادها و موشک های حوثی‌ها پیش از اصابت به اهداف خود رهگیری شدند. این اهداف شامل تاسیسات نفتی در راس تانوره، محل تصفیه خانه و بزرگترین تأسیسات بارگیری نفت در جهان است. یک منطقه مسکونی در ظهران که توسط آرامکو، غول نفتی عربستان سعودی استفاده می شد نیز مورد حمله قرار گرفته بود.

سازمان ملل و ایالات متحده از حوثی‌های مورد حمایت ایران که در روزهای اخیر حمله به شهر مارب تحت کنترل دولت در یمن را افزایش داده است، خواسته اند تا به مذاکرات روی آورند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا