آذربایجان

احداث جاده جدید به شوشا از روستای آلخانلی فضولی آغاز خواهد شد

ساخت جاده‌ای که الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان دستور داده بود از فضولی به شوشا احداث شود آغاز شده است. الهام علی اف و همسرش مهریبان علییوا با روند پیشرفت پروژه آشنا شدند.

رئیس جمهور آذربایجان گفت:

«امروز یک روز بسیار مهم در حیات کشورمان است، یک روز تاریخی. امروز، ساخت جاده فضولی – شوشا آغاز شده است. من این مناسبت را از صمیم قلب به همه مردم آذربایجان تبریک می گویم. این مسیر بسیار مهم است. زیرا این جاده ما را به شوشا، تاج قره باغ می‌برد.

در سالهای اخیر جاده های زیادی در کشور ساخته شده است. می توانم بگویم که بیش از ۱۶ هزار کیلومتر جاده از سال ۲۰۰۴ ساخته شده است و این جاده ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند. براساس این شاخص، آذربایجان در جایگاه نخست جهان قرار دارد. اما این مسیر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همانطور که گفتم، این جاده ما را به شوشا می رساند. در عین حال، این اولین پروژه اجرا شده در سرزمین های آزاد شده است.

پس از آزادسازی شوشا ، دشمن فهمید که دیگر مقاومت در برابر ما امکان‌پذیر نخواهد بود. یک روز پس از آزادسازی شوشا، ارتش قهرمان آذربایجان بیش از ۷۰ روستا را از اشغالگران آزاد کرد و در واقع این آخرین ضربه به دشمن بود. تصادفی نیست که در ۱۰ نوامبر [۲خ آبان]، دشمن در واقع کاپیتولاسیون را امضا کرد. آزادی شوشا از اشغال، قدرت، حرفه ای بودن ارتش، شجاعت و دلاوری نظامیان ما را نشان داد. آزادسازی شوشا عملیاتی بود که به حرفه ای گری و شهامت زیادی نیاز داشت. من اطمینان دارم که این عملیات در تاریخ نظامی جهان جایگاه ویژه ای خواهد داشت. زیرا این عملیات فقط توسط سربازان قهرمان ما، مسلح به سلاح های سبک، با در نوردیدن کوه ها و جنگل ها انجام شده است. آزادی شوشا از اشغال پیروزی باشکوه ماست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا