آذربایجانایرانجهانورزش

ادامه بی‌خبری از مهری جعفری، کوهنورد و فعال حقوق‌بشری آذربایجانی در قله پوبدا قرقیزستان

بی‌خبری و اخبار ضد و نقیض در باره سرنوشت مهری جعفری، کوهنورد و فعال حقوق‌بشری آذربایجانی در قله پوبدا قرقیزستان ادامه دارد.

بی خبری و اخبار ضد و نقیض در باره وضعیت مهری جعفری، کوهنورد آذربایجانی و فعال حقوق بشری اهل شهرستان خیاو (مشگین شهر) و ساکن لندن، که از تاریخ ۱۳ مرداد، هنگام صعود به قله پوبدا، (ارتفاع ۶۳۰۰ متری) مفقود شده است، ادامه دارد.

احتمال داده می‌شود خانم جعفری بر سقوط از یکی از شکاف‌های یخچالی جان باخته باشد.

یک تیم امداد و نجات به نام آک-سای (Ak-Sai) امروز شنبه ۱۶ مرداد اعلام کرده که مهری جعفری در چهارم آگوست (۱۳ مرداد)، در قله پوبدا، از ارتفاع ۶۳۰۰ متری سقوط کرد. عملیات سازماندهی نجات با هلیکوپتر انجام شد، اما متأسفانه ناموفق بود.

این تیم گفته که عملیات امداد و نجات به دلیل احتمال سقوط امدادگران، به منطقه سقوط اعزام نشد.

صفحه فیس‌بوکی خانم جعفری ساعتی پس از اعلام این گروه امداد و نجات در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما خانواده، دوستان و همکاران مهری جعفری از اینکه کمپانی سفر آکسای (Ak-Sai travel) تنها بر اساس یک گزارش مبهم و عینی از شاهدان اعلام کرده که مهری سقوط کرده و مرده است، بسیار متعجب هستیم. چنین برخوردی با ماجرا سهل انگارانه و غیرمسئولانه است. ما امیدمان را برای آنکه مهری را زنده بیابیم از دست نداده‌ایم چرا که او کوهنوردی فوق‌العاده باتجربه و از لحاظ روحی و جسمی بسیار مقاوم است. بنابراین ما از آکسای (Ak-Sai) و دیگر مسوولان می‌خواهیم که وظیفه قانونی و اخلاقی خود، برای انجام عملیات جستجو تا رسیدن به نتیجه مشخص را به صورت فوری انجام دهند.»

مهری جعفری، شاعر، کوهنورد و فعال حقوق زنان، اهل شهرستان خیاو (مشگین شهر) و ساکن لندن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا