آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعتصاب زندانیان سیاسی آذربایجانی؛ سه زندانی سیاسی دیگر نیز از فردا اعتصاب می‌کنند

بهنام شیخی، توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی در تماسهای جداگانه با خانواده‌هایشان اعلام کردند از صبح فردا در حمایت از اعتصاب غذای یوسف کاری دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

بهنام شیخی، توحید امیر امینی و کیانوش اصلانی سه زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان اوینِ تهران صبح امروز ۱ بهمن ۹۹ در تماسهای جداگانه با خانواده‌هایشان اعلام کردند از صبح فردا در حمایت از اعتصاب غذای یوسف کاری و خواسته‌هایش دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

یوسف کاری خواهان توقف هتاکی‌ و عقب‌نشینی مسئولین زندان از برسمیت نشناختن حقوق زندانیان سیاسی آذربایجان است.

یوسف کاری از هشت روز پیش پس از احضار به دفتر “سپهری ” دادیار ناظر زندان در ارتباط با درخواست مرخصی خود که به پیشنهاد دادستان اردبیل صورت گرفته مورد هتاکی قرار گرفته و در پی اعتراض او به این هتاکی از بند خود جدا و به قرنطینه بند ۸ زندان منتقل شده است.

سپهری دادیار ناظر بر زندان اردبیل گفته: «حقوق زندانیان سیاسی آذربایجان را برسمیت نمی شناسد.»

گفتنی است؛ آقای کاری از ۳ روز پیش اعتصاب غذای خود را به حالت خشک در آورده و به جهت افت فشارخون و افزایش ضربان قلب یکبار در بهداری زندان اردبیل تحت مراقبت پزشکی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است تا لحظه نگارش این خبر عباس لسانی ، رضا و علی واثقی در زندان اردبیل و سیامک میرزایی در زندان اوین تهران در جهت حمایت از مطالبات آقای کاری به این اعتصاب غذا پیوسته‌اند که در این بین عباس لسانی که در چهارمین روز اعتصابش هست از صبح امروز وارد اعتصاب غذای خشک شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا