آذربایجان

الهام علی‌اف: مگر ارمنستان موشک‌های اسکندر را با پول خرید که شاکی هم هست؟

الهام علی‌اف امروز پنجشنبه ۷ اسفند در رابطه با تحولات سیاسی اخیر ارمنستان و اظهارات پاشینیان در مورد عمل نکردن موشک‌های اسکندر بر علیه آذربایجان در جنگ قره باغ واکنش نشان داد.

“رهبری ارمنستان اکنون از بی فایده بودن سلاح هایی که به آنها داده شده شکایت دارد. می دانید، سرزنش کسی از هر چیز آسان تر است. با این حال، آنها باید این را هم بگویند که این سلاح ها به طور رایگان به آنها داده شده است. در واقع، نه برای یک یا دو سال، بلکه برای مدت ۳۰ سال علیه ما مسلح شدند.”

این سخنان از سوی الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان امروز پنجشنبه ۷ اسفند در مراسمی به منظور اهدای آپارتمان به خانواده های شهدا و معلولان جنگ در یک مجتمع مسکونی در منطقه رامانی باکو بیان شد.

رئیس جمهور آذربایجان گفت: “ما اکنون از همه امکانات برای نظارت دقیق بر فرآیندهایی که در منطقه جریان دارد، استفاده می کنیم، امکانات این را داریم، منابع اطلاعاتی کافی داریم. ما می دانیم که چه تعداد سلاح رایگان در طول جنگ به ارمنستان داده شده است، چه تعداد سلاح قبل از جنگ داده شده است. بلافاصله پس از درگیری های ژوئیه، از ۱۷ ژوئیه تا آخرین روز جنگ، چندین هواپیما در روز اسلحه رایگان به ارمنستان می آوردند. آیا ارمنستان آن موشک های اسکندر را با پول خریداری کرد؟ به صورت رایگان گرفت. آیا موشک های البروس، توچکا-یو و اسکاد را با پول خریداری کرده است؟ به صورت رایگان گرفت. اس-۳۰۰، که ما ۷ سامانه از آن را منهدم کردیم، و همچنین تانک، توپ و سایر سیستم های دفاع هوایی به صورت رایگان در اختیار ارمنستان قرار گرفت.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا