جهان

امانوئل مکرون: در چین اتفاقاتی افتاده که ما از آنها بی خبریم

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه با به زیر سوال بردن مدیریت چین در کنترل شیوع ویروس کووید۱۹ گفته که «اتفاقاتی رخ داده که ما از آنها بی خبریم.»

آقای مکرون در پاسخ به سوال خبرنگار فایننشال تایمز که آیا برخورد قاطعانه دولت چین با مردم خود برای مهار شیوع ویروس کرونا ضعف نظام های دمکراتیک غربی را برملا کرده گفت: «نباید خیلی زود باور کرد که چین مدیریت خیلی بهتری در این بحران داشته.»

مکرون همچنین گفته است: «ما جواب این سوال را نمی دانیم. به وضوح اتفاقاتی افتاده که ما از آنها بی خبریم.»

او گفت که لغو آزادی ها برای مقابله با اپیدمی، دمکراسی های غربی را تهدید خواهد کرد.

او گفت: «این برای ما قابل پذیرش نیست. نمی توانیم تار و پود وجودی خود را بر این اساس که بحرانی بهداشتی وجود دارد ترک کنیم.»

به گزارش بی بی سی دومینیک راب وزیر خارجه بریتانیا روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری گفت که «سوال های سختی» درباره چگونگی شروع این بحران هست که باید مطرح شود.

او گفت باید به «بررسی عمیق» این موضوع پرداخت که این ویروس چطور توانست از چین منتشر شود و گفت که بعد از بحران نمی توان «به روال عادی بازگشت .»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم موضع سختی علیه چین اتخاذ کرده است.

او روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که چرا درصد بزرگی از ۱۳۷ هزار مرگ در جهان به آمریکا مربوط می شود، سایر کشورها را به دروغ گفتن درباره آمار واقعی مرگ و میر متهم کرد.

او با نام بردن از چین گفت: «آیا واقعا کسی آمارهایی که برخی از این کشورها ارائه می کنند را باور می کند؟»

او گفت که آمریکا درحال بررسی گزارش های تایید نشده است که می گوید ویروس کرونا ممکن است از آزمایشگاهی در شهر ووهان به بیرون سرایت کرده باشد، نه از بازاری در این شهر.

شبکه خبری فاکس نیوز روز چهارشنبه به نقل از منابعی که هویتشان را فاش نکرد گزارش داد احتمال داده می شود که ویروس کرونا به طور تصادفی بعد از آلوده شدن یک کارآموز به دلیل پروتکل های ضعیف ایمنی از تاسیساتی در ووهان به بیرون سرایت کرده باشد.

رسانه های آمریکایی قبلا گزارش داده بودند که سفارت آمریکا در پکن نگرانی خود درباره سطح ایمنی در دو آزمایشگاه در ووهان را در سال های اخیر مطرح کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا