آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

«انتخابات‌ در تهران‌ اعتصاب در آذربایجان»؛ گرافیتی‌ و دیوارنویسی در‌ اردبیل‌ و تبریز

فعالین مدنی‌ آذربایجانی‌ امروز‌ شنبه ۲۲ خرداد‌ در حمایت از عباس لسانی اقدام‌ به‌ ثبت‌ گرافیتی‌ و دیوارنویسی در دیوارهای شهر اردبیل کردند.

در ادامه حمایت‌ ها‌ از‌ عباس‌ لسانی‌ و‌ اعتراضات‌ نسبت‌ به‌ فشارهای مسئولین‌ زندان‌ که‌ به سفارش «اداره‌ کل‌ اطلاعات‌ استان‌ اردبیل» علیه زندانیان‌ سیاسی‌ آذربایجانی‌ صورت می‌گیرد، فعالین مدنی‌ آذربایجانی‌ امروز‌ شنبه ۲۲ خرداد‌ اقدام‌ به‌ ثبت‌ گرافیتی‌ و دیوارنویسی در دیوارهای شهر اردبیل و تبریز کردند.

«در آستانه‌ شرم‌ آورترین‌ انتخابات‌ کشور‌ عباس‌ لسانی‌ در‌ اعتصاب‌ است»؛ «انتخابات‌ در تهران‌ اعتصاب در آذربایجان»؛ «جان‌ زندانیان‌ سیاسی‌ خط قرمز ماست»؛ «جان زندانیان‌ سیاسی آذربایجان‌ در خطر است، عباس لسانی»؛ «جان‌ زندانیان‌ سیاسی در خطر است»؛ «سیاسی زیندانیلر‌ گرک دیر آزاد اوْلسون»؛ «آذربایجان‌ وار اوْلسون‌ لیسانی میز ساغ اوْلسون» عنوان‌ گرافیتی و دیوارنویسی‌هایی است‌ که‌ در‌ خیابان‌‌های اردبیل و تبریز نوشته‌ شده‌ است.

عباس‌ لسانی‌، زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی امروز شنبه ۲۲ خرداد در‌ تماسی‌ که‌ با‌ نزدیکان‌ خود‌ داشته‌، اعلام کرده که در اعتراض به انتقال محکومینی با جرایم خطرناک ( اراذل و اوباش) به بندهای سیاسی-امنیتی برای تشدید فشارهای روحی علیه فعالین سیاسی در این بندها و همچنین بی توجهی به لزوم اعزام وی به بیمارستان علی‌رغم تاکید پزشکان بهداری و بیمارستان، دست به اعتصاب غذا زده است.

آقای لسانی تاکید کرده که در صورت بر اورده نشدن خواسته‌هایش، این‌ اعتصاب‌ از‌ صبح‌ روز‌ یکشنبه‌ ۲۳ خرداد‌ بصورت‌ اعتصاب‌ غذای خشک‌ ادامه‌ خواهد‌ یافت.

این زندانی سیاسی دچار فشار خون بالا، تپش بالای قلب و از درد مزمن زانو و دیسک کمر رنج برده و در دوره همه‌گیری کرونا در زندان اردبیل نیز نزدیک به یکماه دچار تب، سرفه و درد شدید عضلانی گشته بود که با فشار فعالین سیاسی – اجتماعی و کاربران مجازی سرانجام تحت معاینه قرار گرفت.

یوسف کاری دیگر فعال محبوس آذربایجانی هم اعلام کرده از امروز همزمان با اعتصاب غذای آقای لسانی در حمایت از او اعتصاب غذا کرده است.

عباس لسانی زندانی سیاسی ممنوعه و شناخته شده آذربایجانی است که از دی ماه ۹۷ و تحت روندی یکطرفه و دادرسی ناعادلانه به ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شده و از آن زمان تاکنون محرومیتها و محدودهای زیادی علیه او و خانواده‌اش صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا