ایران

انجمن مبارزه با تروریسم جهانی در نشستی به «توطئه‌های گستاخانه تروریستی» حکومت ایران پرداخت

به گفته وزارت خارجه آمریکا، شرکت‌کنندگان در انجمن مبارزه با تروریسم جهانی که دومین نشست آن در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در بوداپست برگزار شد، درباره چگونگی اقدامات جمهوری اسلامی برای «توطئه‌های گستاخانه تروریستی در سراسر جهان»، از جمله از طریق نیروی قدس سپاه، تبادل نظر کردند.

شرکت‌کنندگان در این انجمن گفتند رفتار ایران در خاورمیانه و فراتر از آن بی‌ثبات‌کننده است و فعالیت‌های غیرقانونی آن یکپارچگی نظام مالی بین‌المللی و هنجارهای حقوقی را تضعیف می‌کند.

آنان به چگونگی استفاده ایران از مکانیسم‌های مختلف برای دور زدن تحریم های بین‌المللی مرتبط با تروریسم پرداختند و دیدگاه‌هایی را درباره به‌کارگیری عدالت کیفری و ابزارهای مالی برای شناسایی و برهم زدن توطئه‌‌های جمهوری اسلامی به اشتراک گذاشتند.

انجمن مبارزه با تروریسم جهانی در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک مجمع جهانی برای بهبود آگاهی و هماهنگی بین‌المللی در مورد فعالیت‌های تروریستی و سایر فعالیت های غیرقانونی جمهوری اسلامی تاسیس شد. دولت‌ها و سازمان‌هایس از سراسر جهان از جمله خاورمیانه، اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا در این نشست شرکت داشتند.

در این نشست، که از سوی وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری ایالات متحده در آکادمی بین‌المللی اجرای قانون در پایتخت مجارستان برگزار شد، مقام‌هایی از وزارت خزانه‌داری، اداره تحقیقات فدرال و مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا نیز شرکت کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا