اجتماعیایرانسیاست

اکبر آزاد از زندان تهران بزرگ به مرخصی اعزام شد

اکبر آزاد، عضو کانون نویسندگان ایران و فعال پیشکسوت آذربایجانی محبوس در زندان تهران بزرگ، امروز پنجشنبه ۴ شهریور، به مرخصی اعزام شد.

اکبر آزاد، عضو کانون نویسندگان ایران و فعال پیشکسوت آذربایجانی محبوس در زندان تهران بزرگ، امروز پنجشنبه ۴ شهریور، به مرخصی اعزام شد.

اعزام به مرخصی آقای آزاد با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی صورت گرفته است.

این فعال سرشناس آذربایجانی در تاریخ ۱۸ مرداد، پس از حضور در شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان بازداشت و شب پنجشنبه ۲۱ مرداد، طی یک تماس تلفنی با خانواده اش از انتقال خود به قرنطینه سالن ۶ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ خبر داده بود.

اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی و حمید منافی در سال ۹۵، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» به ترتیب به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به دره‌شهر از توابع استان ایلام، ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به باغملک از توابع استان خوزستان ، ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان و ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند که در دادگاه تجدید نظر حکم هر چهار فعال تورک به ۲ سال حبس و ۲ سال تبعید تغییر یافت.

اکبر آزاد نویسنده، پژوهشگر، مترجم، عضو‌ کانون‌ نویسندگان‌ ایران و عضو‌ انجمن‌ فرهنگی‌ و‌ ادبی‌ پن کلوپ فرانسه‌ پیشتر نیز به دلیل فعالیت های مسالمت آمیز خود بازداشت و به زندان محکوم شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا