جهانسیاست

بایدن: ابتکاراتی آماده‌ می‌کنیم که مداخله نظامی روسیه علیه اوکراین را بسیار دشوار خواهد کرد

رئیس جمهور آمریکا گفته است در حال آماده سازی ابتکاراتی است که احتمال مداخله نظامی روسیه علیه همسایه خود اوکراین را "بسیار بسیار دشوار" خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفته است در حال آماده سازی ابتکاراتی است که احتمال مداخله نظامی روسیه علیه همسایه خود اوکراین را “بسیار بسیار دشوار” خواهد کرد.

پیش از این، کی‌یف نسبت به افزایش نیروهای نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین و حمله احتمالی آن در ماه آینده ابراز نگرانی کرده بود.

هشدار رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که مقامات روسی گفتند که انتظار می رود در روزهای آینده گفتگوهای ویدئویی بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه انجام شود.

بایدن گفت که در حال حاضر روی “گسترده ترین و معنادارترین بسته ابتکاری کار می کند که بر اساس آن برداشتن هرگونه گام خطرناک [علیه اوکراین را] برای پوتین دشوار می کند.”

بایدن به خبرنگاران گفت که دولت او در تماس دائمی با اوکراین و متحدان اروپایی آن بر سر این وضعیت است. پیش از این گزارش شده بود که روسیه حدود ۹۰ هزار نیرو را در مناطق نزدیک اوکراین مستقر کرده است.

روسیه در سال ۲۰۱۴ به شبه جزیره تاتار کریمه اوکراین حمله کرد. به دنبال آن الحاق شبه جزیره و مسلح کردن طرفداران روسیه در شرق اوکراین صورت گرفت.

رهبران ناتو و کشورهای غربی بارها درباره عواقب تشدید تنش نظامی روسیه هشدار داده اند. روز جمعه ۱۲ آذر، الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین به قانونگذاران گفت که اطلاعات حاکی از تشدید تنش نظامی گسترده توسط روسیه است.

وی در سخنرانی خود در مجلس گفت که منابع اطلاعاتی بر این باورند که چنین تشدید تنش ممکن است در اواخر ژانویه اتفاق بیفتد.

وی گفت که بهترین راه برای کاهش خطر تشدید تنش نظامی “همکاری با متحدان و تلاش برای ایجاد هزینه های گزاف برای تجاوز احتمالی برای متجاوز” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا